Blaha...

Äntligen är helgen över. Så brukar det inte låta men nu gör de fanimej de. Jobbat som en galning och ridit när jag kommit hem. Deckat i sängen vid åtta varje kväll. Utom i söndags, då var jag hos mormor och morfar på påskmiddag. Men det var precis jag orkade med de. Usch. Men nu är de gjort. Och känner mig ganska så nöjd nu, kroppen mår bra av att röra sig. På tal om att röra sig så skulle jag gå ut och gå en runda igår kväll, men sen kom jag på att jag är meeeega osugen på de. Så jag sket minsann i de. Men ikväll (eller imorgon) då jävlar ska de motioneras.

Igår gick jag upp vid åtta. Hästarna åkte ut också mockade jag. Sen solade jag en sväng och efter de bar det av till ridsportaffären. Lätt att köpa ridbyxor? In my as. Det är nästan svårare än att köpa jeans. Och med min moheffa röv så blir det inte lättare. Men ja, jag hittade ett par pikeur i alla fall som jag la undan till imorgon. Och vet ni vad de kostade? 1828 SVENSKA RIKSDALER. Hur sjukt är inte de då? Och hur lönt är det med de 28 kronerna på slutet? Blir så förbannad. Men de satt perfekt och de ska de jävlar i de göra för de priset. Brukar vara väldigt glad för att shoppa och lägga rätt mkt pengar på de. Men de där kändes lite faktiskt. Aj, aj. Ska man vara fin får man lida pin.

Red till maglabykärr när jag kom hem. Härligt. Kändes som jag hade hela skogen för mig själv. Kom på att jag ska bli ett träd i mitt nästa liv. Gud vilket stillsamt liv (så länge inte Gudrun kommer och stormar till de). Tävling idag. Whaaaaa! Okej bara lokalt och låga klasser men ändå lite nervigt. Men de hör till. Börjar klockan 17.00. Ska putsa alla min saker innan de och göra Flisan super fin. Klippte öronen igår, det gillar hon inte.

Var nere och kollade unghäst tävlingar igår. Snackade lite skit med Maria, och sen försökte Togge och Helene sälja häst till oss. Men icke! Vi har nog. Snart är stallet fullt.

I mitten på maj kommer fölet:) Kände hur de sparkade för några dagar sedan. Vårt andra föl nu. Åååh de är så söta. Fast Precious har blivit stor så fort.

Nej nu får de va nog med allt jädrans häst snack. Kul om man inte är intresserad. Eeeh nej. Efter imorgon ska jag inte skriva mer om hästar. Då kommer jag bara gnälla massa över att jag har mkt att plugga. För de ska jag ta tag i efter tävlingen.

Ska ut i stallet och jobba nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0