De är kärlek de.

Igår:
Sitter på altanen på jobb, mobilen ringer.

-Hej det är Johanna
-Hej Johanna, jag ringer från blomstergiganten. Jag har lite blommor här till dig.
-Nej
-Jo
-Näheee dååå.
-Haha, jo. Är du hemma?
-Nej jag jobbar.
-Då kommer jag dit.

Så satt jag där på uterummet och tänkte, var de där på riktigt? För jag har ju varit med om att folk har skojat rejält med mig via telefonsamtal. Tre minuter senare får jag en bukett med 6 stycken jättestora röda rosor och på kortet stod det Saknar dig Älskling. Vadå att jag levde på de hela dagen? Gick runt med ett smile på läpparna hela tiden. Blev så himla glad.

När jag kom hem satt Maria och mamma på uteplatsen och traaadade. Vi konstaterade att jag har rejäl insekts fobi. Jag får verkligen panik! Flygmyror, myggor, Janne långben och fan vet allt som dyker upp i skogen på kvällen. Jag dör nästan varje kväll.

Idag:

5.30 ringer klockan. Pelar mig upp och slänger i mig en tråkig macka och ett glas oboy. Klär på mig, sminkar mig snabbt som fan och går ut i stallet. Börjar fläta Matilda och Migge springer runt som en galning. Biter i täcken, spannar, borstar, svampar, sin mamma och MIG. När Migge och Matilda var klara bar det av.

Han fick 45 poäng, det är tyvärr lägre än vad vi hoppats på men han blev klass 1 föl och det är de bästa de kan bli.

Var död när jag kom hem och landade tungt i sängen. Så kommer syrran upp på mitt rummed telefonen. Bruno från komvux vill ha möte med mig på torsdag. Så kan vi gå igenom hur du ska skriva dit projekt, ovad vad du ska skriva om. Jag har för fan redan gjort klart det! Aaaaarh. Tack för du väckte mig.

Har mockat, orkar inte rida.Suttit framför datorn för länge nu. Gick ner och tog en ibumetin, såg nässprayet och var tvungen att ta. Jag är besatt. Tror inte på huvudvärkstabletter heller, om ngn gett mig en sockerbit och sagt att det var panodil hade värken säkert försvunnit direkt. Och jaaa, jag vet det är samma med nässpray. Ngt psykiskt. Stackars mig.

Snart ska jag kränga. Sen måla mina naglar skrikit rosa, duscha, dammsuga, VILA, sakna och sova. 23.00 på torsdag kommer du. Fan vad timmarna går långsamt.
image29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0