Lucky me!

Nu har jag fått lägenhet. Jippy! Ska skicka kontraktet idag. Har iofs inte tillgång till den förrän 010208, så jag får bo en vecka hos Björn och Dan men de går nog. Ska bli så himla spännande. Wiiie.

Idag är det lucia och jag har ingen lucia känsla alls. De va så mysigt när man gick i skolan och de var lucia tåg och alla fick lussekatt, pepparkaka och saft. Men nej de blir det nog inte idag. Istället ska jag träna klockan tre. Och när mamma kommer hem ska vi och hälsa på Migge som har flyttat till en hingst kompis.

I ikväll kommer Björn hem. Himla trevligt tycker jag. Och sen ska min lillebror spela match. Kanske ska man titta lite?

Igår var jag ganska så duktig, jag hjälpte till att tvätta golvet i nya delen. Också målade jag de blivande bordsbenen. Pappa ska göra ett köksbord själv. Måste ha ett mega stort så alla får plats. De kommer bli så fint. Snacka om att pappa är en händig man:)

Jag längtar lite till söndag, dels för att jag för första gången i mitt liv ska på julbord. Med Björn och hans family. De ska bli mega mysigt. Och sen på kvällen ska jag och mamma julpynta i huset. Och imorgon kommer sofforna, och den nya tv:n står där nere och väntar på att få sättas upp. Snart är huset klart. Så fort allt är på plats så ska jag lägga in bilder så ni får se så fint det blivit.

Kvar att göra på huset är:
Elen - som kommer bli klar på lördag

Spackla taket en gång till

Måla taket en gång till

Sätta i fönsterkarmar

Göra bordet


Sen blir de en massa små pyssel. Pappa ska mecka med högtalare och tv och sånt medans mamma ska inreda med gardiner, lampor och hela kittet. Kan de bli klart typ NU!!!!

Ha en underbar lucia allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0