Då börjar bloggandet!

Jaha, då har jag fått för mig att jag ska ha en sån här blogg. Jag är hel galen i att skriva och det vet de som känner mig. Frågan är då hur man inleder sitt första blogg inlägg för att inte göra bort sig totalt? I have no idea. Och jag har inte lyckats fatta än hur man gör startsidan snygg. Var nära ett utbrott men så tänkte jag, nähe jag skriver ett inlägg så tar jag tag i det sen.
För de som inte känner mig så bor jag då i Åstorp, och ovan på allt i skogen! Men här trivs jag väldigt bra. Jag bor på en gård med hästar och katter, och säkert lite råttor och silverfiskar här och där. Mums. Här uppe i skogen kan man tro att jag lever ett stillsamt liv, men icke! Med en lillebror som inte ägnar sig åt annat än att trimma moppen och en lillasyster som skriker när hon inte har rätt mascara så kan det inte bli mer liv än vad det är. Här händer ständigt något. Därför så gillar jag vara hemma. Det är alltid spännande. Huset står väldigt sällan tomt. Och här är sällan endast familjemedlemmar hemma, väldigt många spralliga kompisar till mina syskon som yrar runt här överallt. Men jag trvs i röran. Ingen dag är den andra lik här uppe. Plus att man har naturen runt hörnan. Är väldigt ofta ute och går, finns inget bättre. Men mesta dels så skenar jag runt med min häst. Så akta er för det går undan!
Just nu så går jag sista året på gymnasiet, studenten för min del. Körkortet är fixat och just nu läggs energin på det sista pluggandet. MVG, MVG, MVG. Får man hoppas i alla fall, hade inte suttit fel. Och efter studenten? Jag hade ju då tänkt hänga med Ida och Christa utomlands men så fick jag ett sommarvikariet på ett äldreboende (faaaan vad gött med pengar) så jag tackade ja till det. Dessutom är jag erbjuden jobb på Viegården i Danmark och hos Niklas Arvidsson. Men jag har ju inte tänkt jobba med hästar, för dåligt betalt. Som det ser ut nu ska jag jobba lite först, sen ska jag utbilda mig till eventarrangör. Men jag hinner säkert ändra mig många gånger. Det hör väl till. Annars så gillar jag då att shoppa, pengarna bränns direkt. Och att sticka ut i Helsingborg är ju inte heller helt fel.
En söndag som denna är det väldigt lugnt. Nyss ätit lite pannkakor och om ca tre kvart drar OC igång. Då blir det chips. Göttans. Sen är det fodra hästarna, och göra klart de sista instuderingfrågorna i religon.
Skolan börjar 10.20 imorgon, jag lär vakna 6.30 som vanligt. Men det är bra för då hinner man få något gjort innan skolan.
Nej nu ska jag ta tag i min startsida och se om jag kan få den att se lite fin ut.
image2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0