Nu har det hänt!!!!

FORNTIDSVÄGEN HAR FÅTT GATLAMPOR! Nu slipper jag vara så rädd när jag ska gå hem i mörkret. Det är bara vår lilla väg som saknar belysning nu. Men jag känner ju min väg. Fast när mörkret kommer känns den inte alls lika trevlig längre. Men är ändå glad att det finns lite lampor. Kan inte snön komma så de blir lite ljusare om kvällarna?

I helgen debuterade Cajim på tävlingsbanan. Han skötte sig jättebra och var super duktig. På söndag blir det träningstävling i Laholm så får vi se vad han tycker om de.

Annars har de varit fullt upp i helgen med hästar, hästar, hästar, hästar och hästar... Plus ett litet kalas i söndags, men var tvungna att åka hem lite tidigt. Varför? Skulle löshoppa en häst. Såklart.

Igår var vi som vanligt iväg med Precious. Fick prova styra lite. De gick bra. Jag överlevde iaf.

Imorgon är de träning med Flisan och Cajim plus att veterinären kommer. Vilken omväxling de kommer bli för mig sen när jag inte har ngn häst. Hela mina dagar fylls med att vara i stallet och rida osv nu. Jag kommer ha hur mycket överskottsenergi som helst i början. Eller ja, pluggandet kommer väl ta en del krafter. Men det blir ändå ett helt annat liv. Ett lite mer normalt liv. Slippa ta hänsyn till när hästarna ska gå ut/gå in, äta, ridas och sånt. Jag kan göra precis vad jag känner för. Och behöver inte planera allt ett halvår i förväg. Herregud vad jag längtar. Älskar att hålla på med hästarna men det ska bli grymt spännande att prova på något nytt.

På torsdag kommer Björnis hem. Läääääängtar sjukt mycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0