Vilken helg!

Jo då de blev utgång i lördags kan jag tala om. Jag och Björnis stack till Tobbe. Där befann sig även Jonte, Simon, Totte, Caca, Borgis och Tobbe såklart:) Blev lite förferre och trevligt snack där. Vid elva var de dags att ta tåget mot staden Helsingborg. Tog en runda in på gamla Barcelona, blev lite att dricka där. Sen hamnade vi på Crom, och lite mer dricka där. Vid det laget mådde jag jävligt bra. Var ganska så rejält rund under fötterna.

När vi kände oss färdiga på Crom begav vi oss mot Tivvan. I kön fick jag syn på Dannjella. Jag var full men fick en känsla av att hon var rättså mycket fullare än mig. Kom in på Tivvan fast jag inte har åldern inne och blev väldigt glad. Väl inne blev de ju en del toa besök, och en del försök till dans. Vid tre tiden var Björnis lite trött på mitt vinglande och bestämde att jag nog hade gjort mitt för kvällen. Jag och Älsklingen plus Tobbe begav oss mot knutan. Fick smaka på lite kebab. De va gott. Sen kom Simon, och vi fick med oss Kim Svensson också.

In i svart taxin och på väg. Vid Hyllinge hade vi polisen efter oss så då fick vi stanna. Så säger länningen jag heter Tomas och kommer från kvidinge. Vi bara, jaja. Polisen ville såklart sen hans körkort, då tar han upp en lagom skrynklig pappers lapp med ett påklistrat foto. Så säger polisen mhm så kan de också se ut...

De visar sig att chaffisen inte har något giltligt körkort, och han är dessutom asyl sökande. Som tur de var kände Simon polisen. Så han snackade ihop sig lite med honom. Vi fick lämna namn och personuppgifter om vi skulle behöva vittna. De som var roligast av allt var att Simon satt i taxin och sa till chaffisen fy fan va du är körd nu, du fattar inte hur kört de är för dig alltså... Haha. Sen kom en fjälla och hämtade oss. Så hem kom vi. Och de blev jävligt billigt.

Klockan tio på söndags morgonen skickade mamma sms till mig. Fy fan va bakis jag kände mig. Helt sjukt. Gick ut i stallet och började att mocka i väntan på mamma. Men hon kom inte, och jag blev försenad. GRYMT försenad, Så jävla pinsamt,  och dåligt. Fy. Men jag var så bakis så jag hade inte så bra tidsbegrepp och min hjärna var väldigt oaktiv. Väl i Laholm gick de jättebra. Cajim skötte sig exemplariskt och hoppade som en gud. Var hemma vid fyra.

Gött nu ska jag sova resten av dagen tänkte jag men nej. Vi skulle på löshoppning med Precious vid sex. Suck. Klockan halv åtta var jag inne. Jag och Älskling körde till Oj i sista sekunden och inhandlade massa flottigheter och Ramlösa. Sen var de soffan för resten av kvällen. Vi sov ända till elva idag. RIKTIGT skönt. Körde Björnis till stationen vid två:( Men jag ska nog åka upp till honom redan om två veckor.

Idag har jag varit ute och ridit med Linda. Och travat med Precious för första gången. De gick bra. Nu är jag mega trött. Ska snart ge hästarna mat sen ska jag duscha och sova. Kanske städa en snabbis om jag orkar...

Night.

Kommentarer
Postat av: dannjella

haha, ja inte var jag nykter i alla fall :) haha kul o se dig!

2007-11-26 @ 23:40:36
URL: http://vjykort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0