Äckel, äckel, ÄCKEL!

Imorgon kommer jag att få IG i engelska b. Jag är faktiskt hel nöjd med mitt projektarbete som blev bra med ett intressant ämne. Recensionen kunde jag gjort bättre men boken tiltalade inte mig alls och det är så svårt att skriva ngt som man egentligen inte har några åsikter om eller känner något för. Jag kunde helt enkelt inte sätta fingert på vad det var som var "felet" med boken (för mig då). Jag är verkligen kass på att prata engelska. När man gått i skolan innan har det alltid varit (iaf i min klass) några som vägrat prata engelska inför helklass. Jag var aldrig ngn av de men jag hatar ändå snacka engelska. Tycker det är jättepinsamt. Och nu ska jag alltså sitta framför äckel läraren imorgon och snacka engelska. Allting är oförberett så det finns inget jag har kunnat träna på mer än att snacka engelska i allmänhet. Okej jag har pratat en del men framför allt läst mycket högt. Och det låter inte bra.. Jag hoppas att mitt skriftliga kan höja upp mitt dåliga muntliga. Men som sagt känns det redan som han har betygsatt mig och jag har INGET självförtroende inför imorgon. Jag går bara dit för att kunna lägga det bakom mig. Självklart blir jag jätteglad om jag blir godkänd (kommer aldrig hända), om jag inte blir det så ska jag inte tänka på det. Jag har ett halvår på mig att prova igen, och förhoppningsvis under andra omständigheter och bättre människor som inte lever i en jävla Mrs Marple eller Mr Bean film. För exakt så vill han att jag ska prata. Kommer aldrig hända... Det jag stör mig mest på är att jag inte läste engelska på gymnasiet. FAAAAN! Men de går inte att ändra nu. Och ngt som stör mig ännu mer är att jag vet om att människor som gått i min klass och "vägrat snacka engelska" blivit godkända i engelska b. Men nu ska jag då få en lärare som ställer skyhögakrav och är pissförbannad på dagens ungdomar i allmänhet. Jag äcklas av honom, arh. När han tittar på en så känner man sig som en nolla, och jag gillar inte att sitta instängd i ett litet rum utan syre med honom.

Det slog mig först nu att jag inte läst engelska i en månad, jag har bara samlat mod i en månad.




Idag var jag på Familia med Sanja. Gissa vad jag handlade? LIPGLOSS. Surprised? Förlåt Älskling... ;)

På torsdag åker jag till Björn (och Dan, suck... haha nej de går bra), det ska bli mysigt. Ska pussa massor på honom. Wiiie.

Nu ska jag drömma mardrömmar och äckel läraren.

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0