Blåbärshoppning:)

Helgen har bara rusat förbi. I lördags kom Maria hon red Cajim och jag Flisan. Spenderade större delen av dagen i stallet. På kvällen krängde jag godis och satt framför tv:n. Plus att jag hostade en jävla massa.

I söndags gick jag upp vid halv åtta och red Flisan. Vid tio var jag på ridhuset. Hjälpte till att bygga bana och så. Sen tog jag ut Cajim och började rida. Han var lugn som en filbunke bland alla hispiga ponnisarna. Sen var det vår tur att hoppa hela 80 cm! Han var jätteduktig. Alla hinderna var utsmyckade med halloween saker. Spöken och pumpor och allt. Men han hoppade över utan att ens titta åt de sakerna. Efter den rundan vilade vi oss lite. Sen var det in igen och hoppa 90 cm. Gick bättre den gången, hade mycket mer rytm. För att vara första gången han var ute på ett evenemang över huvudtaget så är jag verkligen hel nöjd. Så nu ska jag ut på riktig tävling. Kanske blir Perstorp? Tävlingarna börjar ju ta slut nu. Men ngn liten ska vi nog hinna med.

Idag hade jag min sovmorgon. Helt ensam hemma. Inga syskon som skriker, ingen morfar som bankar i väggarna. Ändå vaknar jag klockan nio. Men men, bättre än ingenting. Ska snart ut och mocka, sen får nog hästarna gå in. Inget roligt väder för de att vara ute i direkt. I eftermiddag ska vi och tömköra Precious, sen ska jag hänga lite på henne.

Imorgon ska jag till vårdcentralen på morgonen. Sen efter de ska jag göra vid mig sen kommer Ida hit. Efter de drar vi till Väla. MÅSTE hitta jeans. Katastrof. På eftermiddagen ska jag rida.

Nej nu ska jag kränga lite sen ut till hästarna. Usch, vill att min hosta ska försvinna NU.

image46

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0