Sjuk?

Idag har jag: hostat, hostat, hostat, hostat, hostat och hostat lite där emellan. Mamma sa åt mig igår kväll att inte gå upp tidigt och rida idag. Inte så smart med feber. Sov till halv nio. Känner mig lite piggare nu men hostar som en galning och har lite ont i halsen. VILL INTE BLI SJUK. Men det är antagligen för sent nu.

Ska vila lite nu på förmiddagen sen blir det stallet resten av dagen. Mocka och rida. Plus att sadelkammaren behövs städas. Sällan? Hoppas pappa kan börja fixa till den lilla boden idag.

Nu är det klart. Japp. Noomi Rapace och Mickael Nyqvist blir de som har huvudrollerna i Stieg Larssons trilogi Millenium. Mest spännande har det varit att få veta vem som ska spela Lisbeth Salander: en anoretisk, kortväxt, svarthårig, tatuerad, piercad och hårt sminkad data hacker som är VÄLDIGT speciell. Ni kan bara inte fatta förrän ni läst boken. Hon är nutidens hjältinna. Man kan inte lita på myndigheterna, hon tar ordagrant tag i saken med egna händer.

Stieg Larssons trilogi Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet har sålt i nära två miljoner exemplar bara i Sverige. Den har även toppat försäljningslistorna i Danmark och Norge. Helt otroligt.

image45

Frågan är om man vågar se filmen? Jag kommer antagligen såga den direkt. INGET går upp mot böckerna. Det är bara så. Stieg Larsson är ett geni och att få hans ord till film är enligt min mening omöjligt. Men man vore väl feg om man inte ser filmen. Får väl läsa om böckerna om jag tycker att filmen sabbat ngt. Detta ska bli grymt spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0