Om inget...

Nu har jag precis ätit två stycken rostade mackor med jordsgubbsylt och ett glas Oboy. Yummie. Imorse var jag uppe vid sju. Var inte hungrig så det blev bara lite varm Oboy (jag är besatt), sen var jag ute i stallet. Red Flisan idag. Var över vid Maglabykärr i typ en timme. Det jobbiga är att man måste hoppa av. Två gånger. De har satt upp grindar så att rådjuren inte ska springa ut på vägen, det tycker jag är bra. Det är så jobbigt att hoppa av och på bara. Om Flisan kunnat hoppa 1.80 hade jag sluppit. Men det kan hon inte. Har hört talas om en häst som kan hoppa så högt, och den är typ världskänd.

Sen var de Cajims tur. När jag var tillbaka med Flisan var klockan nio och Torgny skulle komma och sko Cajim klockan tio. Perfekt! Slängde på grejjorna och gav mig iväg. Precis när jag kommit ut i skogen ser jag en bil komma in på gården. Åh nej, har jag hört fel? Var den nio och inte tio? Ringde till mamma och då var det hon som kört in på gården puuuh. 30 minuter senare ringer mamma "Han är här nu" jag svarar att jag är där om tio minuter. Full fräs i galopp. Efter mindre än en minut ringer hon igen "Jag såg fel, det var bara pappa som var här och hämtade några glas" Aaaaarh. När jag var tillbaka så putsade jag alla sakerna, guuuuud vad jag är duktig. Sen släppte jag och mamma ut Migge, Matilda och Precious. Tog en diskborste och gick lös på alla vattenkaren där ute + fyllde på vatten. Torgny var en timme försenad. Rätt tradit faktiskt. Hatar att vänta. När han var klar fick Flisan och Cajim också gå ut.

När jag kom in läste jag faktiskt engelska(!). Sen somnade jag en sväng. Beställde biljett till Växjö. Wiiiie. Åker klockan tolv på torsdag.

Nu ikväll har jag friserat Precious. Hon blev så snygg när jag var klar. Vi har fått hösilage nu. Det luktar så gott i stallet:) När stallet var klart blev de soffan och koll apå Södåkra (tror jag det hette). Var rätt roligt. Sen kom Maria och hälsade på. Imorgon klockan åtta är det Idol. Får man ju inte missa.

Imorgon ska jag rida Flisan på morgonen sen ska jag och mamma till Ikea. Klockan fem ska jag träna Cajim. Puuuh hästarna tar mycket tid nu. Om fyra veckor ska engelskan vara klar och jag vet om att jag kommer ha både panik och ångest när det närmar sig.

Gud vad jag måste sola. Shit. Hade jag helt glömt. Arh.

Satt och tänkte på allt jag måste köpa sen när jag ska flytta. Brödrost, plattång, hårfön, ett apotek, massa grejjer så jag kan baka, elvisp, och jag vill ha en fritös till mina pommes. Kaffekokare? Nej det behöver jag inte. Fast det är klart, om jag inte köper det kanske Björn inte vill sova hos mig. Alltså måste jag köpa kaffekokare OCH kaffe.

På min önskelista till jul ska det stå:
 
Önskar mig: Jag-ska-flytta-till-en-etta-saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0