Lite medvind...

Vid 13.00 idag gick jag till H-huset där jag skulle redovisa mitt utredande tal med filmande självvärdering. Jag var inte ensam om att vara kallsvettig och ha fjärilar i magen.

Till att börja med fick vi se två filmer på en kille och en tjej som hållt utredande tal. De var otroligt duktiga!! Sedan var det dags för oss. Läraren frågade vem som ville vara först och det ville ingen, som vanligt. Vi bestämde att vi skulle dra lott och jag drog såklart nummer..... ETT. Jag tänkte direkt "jaha min otur tar aldrig slut". Ställde mig vid talarstolen och berättade vilken målgrupp jag riktade mig till. Sedan startade filmkameran.

Jag tyckte jag pratade ganska långsamt och tydligt men någonstans på vägen försvann min huvudtanke och talet kändes trist. Jag höll mig i alla fall till mitt manus.

Vid tre var alla färdiga och vi skulle titta på oss själva på tv:n och ge kritk till oss själva. När jag gett mig själv kritk var det dags för Katri (som på sett och vis var min opponent), sedan fick alla prata allmänt och sist lärare. Läraren sa att jag tagit till mig mycket av den kritik jag fick sist och att jag hade utvecklats mycket. Jag fick till och med beröm i pausen.

Vid halv sex var jag hemma hos B som hade passat Hjördis åt mig. Vi satt och pratade lite och jag hade fått mejl från min lärare. Jag fick VG och B (ects betyg) på mitt framförande idag. Är jätteglad. Äntligen händer något kul!!!

Sen var jag var jättehungrig och beställde en kebabrulle och B en pizza. Vi fick ångest och gick runt sjön (ca 6km med sträckan dit och hem). Men om den rundan ska jag berätta mer imorgon.

Är överlycklig och stolt över mitt B som jag fick idag!!!!!! Har bara ett seminarium och ett kamptal kvar. Ska jag satsa på att få B i slutbetyg? Varflör inte? Vad kan jag förlora?

Välkommen tillbaka motivation.

Kommentarer
Postat av: dannjella

hejja johanna :D :D det är du värd!!! keep up the good work!

2008-04-18 @ 10:44:39
URL: http://vjykort.blogg.se
Postat av: Johanna

Tusen tack:D

2008-04-18 @ 23:36:26
URL: http://jhs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0