Mer styrke-klätterställningar åt folket!

Igår promenerade vi som sagt runt sjön. Vet ni vad vi fick syn på där? En klätterställning för vuxna typ. Först så fattade vi inte vad det var för något. Vi stod ganska länge och tittade på den. Till sist kom B på vad det var. Det var en klätterställning som man kan träna på. Utomhus och allt:)

Klätterställningen var typ femkantig med ett tak, sedan fanns det under taket en massa stationer där man kunde göra olika saker. Ställningen ska bli klar i slutet på april.

image120
Något har hänt med min kamera så bilderna blir suddiga. Men man kanske kan se lite.
image121
Jag tror att det här är en sådan mojäng som man ska dra sig upp i. Eller?
image123
Här var det meningen att man skulle klättra med hjälp av de "handtagen" som syns längst upp i bilden. Sedan skulle man "kasa" ner från repet som hänger längst till höger.

Under taket fanns också instruktioner för alla stationer.
image124

Som ni ser så heter det träningspaviljng, men jag tycker styrke-klätterställning beskriver den ganska så bra. Tänk om alla hade satsat så här mycket på hälsan? Perfekt att träna utomhus med sikt över sjön. Jag tror att den kommer bli hur populär som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0