Nya tag?

Det är så svårt när man vill så mycket. Man måste hela tiden prestera bra och ligga på topp, man ska dessutom vara en fräsch och glad student med en (omöjligt och ganska fånig) positiv inställning till att lära sig mer. Jag vill såklart lära mig mer men vissa saker känns för mig oväsentliga för att nå mina mål. Jag vill kunna arbeta med texter och kunna redigera hej vilt. Men hur kommer jag dit? Hur mycket utbildning behöver jag? Grammatiken har satt käppar i hjulet för mig men å andra sidan så behöver jag kanske inte den för att nå mina mål. Jag vill vara en god skribent och jag förstår att jag måste ha grammatiken med mig för att vara det. Men när man missar en tenta med 2% så känns det som att man är så nära att det nästan är godkänt. Och att man då har ungefär de kunskaper som krävs.

Jag, B och Dan pratade igår om vad man hade gjort om man vann 196 miljoner på triss. Dan sa att han hade jobbat sista dagen på posten för att sedan gå bort till Sivans och spela bort en hel del pengar. Han hade även skänkt en summa till sina föräldrar.

B hade köpt hem sin syrra. Hon hade inte fått några pengar förrän hon flyttat till skåne. Han hade fortsatt utbildat sig men kanske inte inom just det han gör nu, kanske hade han läst något som han tycker är ännu roligare? Han hade nog inte funderat så mycket på hur arbetsmarknaden ser ut.

Vad hade jag gjort om jag vann 196 miljoner? Jag hade såklart shoppat. Kläder, skor och väskor. Guuud vad jag hade handlat. Sen hade jag gett mamma och pappa pengar och till mina syskon. En fräsig bil hade inte varit fel heller. Men sen då? Jag hade fortfarande stört mig så in i helvete på att jag missade min tenta med 2%. Kanske hade jag provat att muta Stille med 1 miljon, men vad hade det hjälpt? Jag hade fortfarande inte haft tillräckligt med kunskaper i grammatik. Som B föreslog så hade jag nog däremot köpt privatlektioner av en grammatiklärare. Dock inte utav Stille...

Vad jag vill komma till är att det är en princip sak. Och det är jättejobbigt. Även om jag inte behöver grammtiken så vill jag ha den, bara för att jag inte kan få den. Precis som jag aldrig kommer få de där 196 miljonerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0