Riktigt skitjobb

Jaha igår var min första arbetsdag (natt) på Växjöbagarn. Fy fan vilket skitjobb. Först när jag kom dit så var det ingen som ens visste att jag skulle komma så jag fick låna någon killes kläder. Sen ägnade jag 5 timmar åt att TITTA på när en gubbe jobbade. Jag frågade jätteofta ska jag göra något? Vad ska jag nu göra? Men det verkade inte som att det var meningen att jag skulle göra annat än att titta på. Gubben var jättekonstig och sa max 10 ord till mig under fem timmar.

Jag tycker det bästa sättet att lära sig är om någon säger typ: ta av den plåten där och ställ den brevid, rengör där inne och sätt på plåten. Men nej jag skulle bara titta på. Jag hoppas verkligen att de inte tänkt sig att jag ska göra allt själv idag för det kan jag säga redan nu att jag inte kan. Eftersom gubben inte pratade med mig och knappt svarade på mina frågor så vet jag inte riktigt vad som är mina arbetsuppgifter.

Av någon anledning får jag jätteofta riktig panikångest när jag ska jobba, speciellt på ett nytt ställe. Igår skulle jag utan problem kunna börja gråta så hemskt jag tyckte det var. Och undrar hur det då känns ikväll om jag ska stå där helt själv redan. Panikångest är bara förnamnet på vad jag kommer få...

Jag får väl ge det en chans för jag behöver verkligen pengarna. Om jag bara lär mig hur man ska göra så ska det nog gå bra. Det känndes bara riktigt kasst igår... Usch.

Kommentarer
Postat av: erika

åh vad jobbigt. Hoppas det blir bätte så du kan trivas!

2008-04-29 @ 17:50:06
Postat av: dannjella

usch :( tur att du fick en ny som lärde dig nu!

2008-04-30 @ 10:20:17
URL: http://vjykort.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0