Älska studentlivet.

Igår var Dan och Johanna här. Vi lagade mat och kollade Bodyguard. Det var mysigt. Vid tio gjorde Dan och B efterrätt, kladdkaka med glass. Eller ja, det blev mest smet men det var gott. När de hade gått hem var jag tvungen att läsa min bok, satt uppe till ungefär halv två.

Var på föreläsning idag mellan 9-12, den sista nu innan jul. Det känns jävligt skönt. Får tillbaka tentan denna veckan, fast nu har jag kommit på att jag nog inte vill ha tillbaka den. Om det blir omtenta kommer jag få göra paper, omtenta och plugga inför tenta över julen. Då kommer ingen vilja vara i min närhet. Jag känner mig fortfarande stressad, vill bara börja på det där jävla papert  så det blir färdigt snabbt. Men det ska såklart bli riktigt bra också. Fan, jag har glömt allt om versfötter och versmått. Jaja.

Nu ska vi till Willys, sen tvätta, ut och gå med hunden, packa. Plugga?

Måste dessutom träffa Frida och ge hennes julklapp. Vi har knappt hunnit träffas den sista tiden:( tråkigt, men båda två har så sjukt mycket att göra. Denna veckan har jag prioriterat plugg hela tiden. Sömn och mat har fått vänta. Magen är platt och fin, ansiktet är det värre med. Blek och svart under ögonen. Hjälper inte även om jag går och lägger mig då jag känner mig fruktansvärt stressad. Känns som om man kunde gjort så mycket annan nytta istället för att sova. Alltså har jag pluggat på kvällarna och hållt på att dö på eftermiddagarna när klockan närmar sig tre.

Ovan på allt är jag otroligt orolig inför tentan efter jul då jag inte hunnit läsa något alls om epokerna och dess drag, dessutom har vår lärare en märklig metod och jag har svårt att fatta vad hans röda tråd är. Borde ha med mig en ordbok på hans föreläsningar. Shit pommes.

Det är inte kul att vara student nu. Jag vill bara fixa allt och få godkänt. Hade varit så skönt att kunna slippa allt över julen och bara slappa. Men nej, det blir att ligga i som fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0