Sömn?

Om 4,5 timmar ringer min klocka. Anledningen till att jag ska gå upp så tidigt är för att jag ska hinna svara på 6 instuderingsfrågor. Jag kan inte sova för jag känner mig så stressad, jag tänker på allt jag ska göra imorgon. Eller nej inte imorgon utan fram till den 14/1 då min sista tenta för den här terminen är gjord. Jag ser inget ljus i tunnlen, det blir bara mörkare och mörkare.


Idag fanns det dock en ljuspunkt och det var att Farmor och Kjell kom hit och hälsade på. Vi åkte till stan och de bjöd på en massa mat. Så himla gott. När vi hade ätit skulle jag visa Farmor nyårsskorna som jag skrivit om men vi kom fram till att de var av väldigt dålig kvalitè, vissa paljetter såg ut som att de var på väg att trilla av. Farmor hittade ett par andra jättefina skor som hon tyckte jag skulle prova så det gjorde jag. De satt perfekt och var jättefina och jag fick de av Farmor. Blev jätteglad såklart och det kändes faktiskt som att jag helt plötsligt hade en sak mindre att tänka över. Dessutom var det 30% rabbatt på även dem. Tack Farmor!

Ikväll har jag suttit och läst Brott och straff jag hann läsa ut den. Vid halv tolv var jag färdig. Inte dåligt. Johanna och Dan kom inom en runda innan och då skulle jag visa mina nya skor men jag fick inte på dem!!! Fick panik såklart. Men så tog jag på mig strumpbyxor och då gled foten så fint ner. Sen satt jag med skorna på ett par timmar när jag läste för att de skulle forma sig lite efter mina fötter. När jag skulle ta av det stack det i tårna och jag hade inte så mycket känsel i dem. Jag funderade ett tag på om jag skulle byta till en storlek större, men jag provade det i affären och då "tappade" jag hälen när jag gick så expiditen sa att det var bättre om jag tog en storlek mindre. Så jag vill inte byta till en storlek större för jag vet att de kommer töja sig och bli förstora så småning om. De som jag har nu kommer ju töja sig och sitta bra till sist, men hur lång tid tar det? Den som vill vara fin får lida pin.


Nähe jag ska väl prova gå och lägga mig igen. Imorgon ska jag som sagt pyssla med lite frågor på morgonen, sen är det föreläsning och hela eftermiddagen måste jag läsa för att jag ska hinna tills på onsdag.

Det snurrar i min skalle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0