Wow, andra problem än skolan. Vad hände?

I morse var jag hos barnmorskan. Nu får jag ingen ungdomsrabatt på p-piller längre. Men men, sånt är livet. Fick dessutom recept på en, för mig, ny sort som heter Yasmina. Den ska göra så att mina hemska finnar försvinner. Om cirka två månader bör jag se skillnad. Jag har haft p-piller i 6 år, men ingen har velat skriva ut något annat än de vanligaste till mig innan. Men nu när man är 20 och betalar själv är det väl andra bullar antar jag? Det som är lite sorgligt är att de här pillerna är dubbelt så dyra som de vanliga. Men om det funkar är det lätt värt det!

När jag kom hem väckte jag B. Sen körde vi till stan. Jag har fortfarande 3 julklappar kvar att inhandla. Var verkligen hundra på att jag skulle få tag i alla idag men nej. Var inne i en skoaffär (va fan tänkte jag med?) och hittade de perfekta nyårsskorna. De hade kostat 600 kronor och nu var det 30% rabatt så man fick de för 400. För mig som är student känns 400 vääääldigt dyrt så därför köpte jag aldrig dem. Jag ångrar såklart mig nu. Men fan vad pengarna försvinner, jag behöver ju spara.

Det här kommer jag att behöva lägga pengar på:

Göra vid håret - ca 800:-
3 stycken julklappar - ca 800:-
Nyårsklänning - mellan 300 och 500:-
Skorna - 400:-

= som mest 2500 riksdaler.

Problemet är ju att min budget ligger på 800 kronor. Resten är till Lofsdalen och Åre. Jahapp? Hur tänkte du där Johanna? Bra kämpat ja.

Pratade med mamma innan som sa att man alltid får julklappspengar så jag kunde köpa skorna och klänningen till mig själv som en för tidig julklapp. Sen får jag ju sätta in julklappspengarna på banken så jag inte gör av med de. Inte så dum tanke faktiskt. Men det kommer göra ont i plånboken på tisdag... Aj, aj, aj.

Jag och B är helt slut efter stan och alla julklappar så vi orkar inte titta på lucia. Det blir Brott och straff och Idol ikväll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0