Grammatik, vad är det?

I förmiddag började vi en ny kurs. Grammatik kurs. Jag kommer fan inte ihåg någon ting om tempus och sånt. Skit jobbigt. Jag kommer få det kämpigt med denna kursen. Får nog läsa jävligt mycket hemma om jag ska fatta något. Föreläsaren är flummig som fasen. Han är forskartypen som lätt flyter iväg och snackar om en massa konstiga saker. Han sa säkert tio gånger idag jaha där tappade jag tråden. Får ingen inspiration till ett ämne när det är någon som är så grå och tråkig som föreläser. Jag vill ha fart och fläkt. Men nejdå. Grammatik är ju så ooooooooerhört kul av sig själv så då behövs de väl ingen kul lärare?

För övrigt så är mitt paper klart. Ska bara klottra dit en källförteckning. Är inte lika nöjd med den som med den förra. Bara jag för godkänt så är jag som sagt nöjd.

När jag pluggat klart gick jag och Gördis hem till B och drog med honom ut i solen. Tänk att det var sol i Växjö. Underbart! Sen degade vi hemma hos honom, till sist traskade vi hit för att käka lite spagetti och köttfärsås. Nu har han gått hem och jag ska väl läsa lite om grammtik. Det behövs. Är "ledig" imorgon men har att göra. Måste till akademibokhandeln och köpa en övningsbok. Som tur det är hade B fått tio stämplar och har hundra kronor där så jag kan köpa den. Annars hade det aldrig gått.

Thanks babe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0