Idag hände det här:

Imorse var jag hos studievägledaren. Jag kommer inte att kunna "hoppa in" i programmet nästa termin eftersom programmet är helt nytt och termin två inte finns ännu. Därför kommer jag att få söka programmet men be om studiuppehåll (eftersom jag just nu läser termin ett) och under studieuppehållet läsa en annan kurs som är väsentlig för min utbildning. Funderar på litteratur historia men det lutar åt en kurs som heter språkrådgivning och textvård. Efter den terminen är programmet på termin två och jag kan då påbörja mina "program studier". Min utbildning kommer att ta 3-3,5 år. Det är acceptabelt tycker jag. Men blev lite besviken över att jag inte kunde börja programmet redan nästa termin.

På lunchen gick jag och väckte B som fortfarande sov. Han följde med mig hem också bjöd jag honom på frukost. När lunchen var slut traskade jag bort mot D-huset där jag skulle ha min föreläsning i grammtik. Faktiskt så klarnade det lite. Nominalfras, verb fras, infinitiv, finitiv och bla bla bla. Men övning ger färdighet så jag ska nog kunna få rätt på det efter en jäkla massa ältande.

När föreläsningen var slut vandrade jag till B där Gördis befann sig. Vi gick ut och gick med henne, när vi kom tillbaks somnade jag i B:s säng. När jag vaknat till liv traskade jag hem för att tillaga makaroner. Mums.

Idag fick jag brev av min farmor och en peng. Blev jätteglad. Så nu har jag skrivit ett brev tillbaks som jag ska lägga på lådan när jag går ut med Gördis ikväll. På schemat nu står: DISKNING. Sen ska jag plugga lite tror jag.

Imorgon ska jag träffa Maya klockan tio, vi ska gå igenom vår redovisning.

Sms:ade Hanna igår. Jag tänkte hänga på henne när hon ska träna nästa gång. Det ska bli kul. Jag börjar bli lite rastlös av att inte göra mer än att gå ut att gå.

Nu ska jag diska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0