J jagar B som jagar G som jagar cykel

Igår kväll fick jag och B för oss att vi skulle sola, så vi tog Gördis med oss och skulle traska bort och ta ut pengar. När vi gått en liten bit kör en cyklist förbi oss. Gördis börjar springa och skrika som hon gör ibland när det kommer cyklar. Så jag skällde på henne men det hjälpte inte. Då skulle B göra ett försök. När han skällt klart på henne och skulle släppa henne trodde han att jag höll Gördis men det gjorde jag inte. Så Gördis stack iväg i en sjukt hög fart och efter stack B, och efter B stack jag.

Det såg ut som en action film när B sprang genom vattenpölarna. Jag försökte hinna med men det gick inte så bra. Efter ett ag ringde jag till honom och då hade han fått tag i Gördis för att cyklisten hade stannat.

Tack gode gud för att B är snabb och fick tag i henne. Nu ska jag skälla på henne ordentligt varenda gång hon försöker springa efter cyklar. Tur som fasen att det inte är någon trafik på Campus.

När vi (eller jag) lugnat mig (B höll på att få en hjärtattack rätt länge) så skulle vi växla pengar men då var växel maskinen trasig. Typiskt. Allt i onödan.

Igår fick jag till en jättebra middag. Såhär såg den ut.image80

Nu ska jag göra vid mig sen ska jag köra till stan och ordna en överraskning (B fyller år på måndag).

Stormvarning här och i Skåne. Men gud va kul... Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0