Räkmacka

Jag har aldrig trott att studera på universitet skulle vara som att glida runt på en räkmacka. Men vissa saker trodde jag faktiskt att man skulle introduceras i. Som typ akademiskt skrivande. Allt är upp till studenten att ta reda på, det vet jag. Men kan man inte åtminstone nämna på vilken nivå skrivandet väntas vara? Det är trots allt en grundkurs, borde man inte rekomendera studenten att gå till textverkstaden för att få kundskaper som krävs för att bli gödkänd i en kurs?

Fick respons idag på min sista inlämningsuppgift. Blev godkänd på kursen. Men usch vilken ångest jag har. Känns som att det finns massor med "självklara" saker som jag inte har en aning om. Sånt som man ska kunna när man pluggar på universitet. Men var lär man sig detta då? Jag ska traska bort till textverkstaden och hoppas på att dem kanske kan hjälpa mig lite med mitt skrivande. Men eftersom det är en grundkurs jag går så trodde jag att de skulle ha någon form av information om hur man förväntas skriva, eller så kunde de i alla fall tipsat om textverkstaden. Det är ju först nu jag fattat att man kan få hjälp med att skriva akademiskt, det var ju på tiden...

Grammtiken känns skit. Jag läser, läser och läser ändå så fattar jag inte. Det är så många konstiga ord som jag aldrig hört innan och om tre veckor kommer det en tenta på detta. Då SKA jag kunna det. Jag fattar inte hur jag ska kunna lära mig allt tills dess. Blä, inget som har med studier känns bra nu. Ska jag verkligen plugga här i tre år? Kommer jag palla det? Får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0