Skola, frukost och studievägledare

Presentationen idag gick bra och var faktiskt ganska rolig. Ser fram emot att gå denna nya kursen, ska bli spännande.

Idag fick jag äntligen tillbaka min uppgift. Fick G på den och är väldigt nöjd. Det var mitt första akademiska paper någonsin så jag är super nöjd. Fanns inte alls mycket att klaga på och det känns skönt.

När jag kom hem från skolan gick jag i skogen med Gördis. Sen började jag skriva på arbetet tills torsdag. Har skrivit en A4 sida nu i alla fall. Det ska vara 2-4 sidor så jag har en bit kvar. Men jag tror nästan jag nöjer mig med två. Kommer nog få med det jag vill på två. Det är de som är konsten, att förmedla det man vill på ett så kort och "sak mässigt" sätt som möjligt. Lättare sagt än gjort...

När jag skrivit en sida gick jag och Gördis till B som bjöd på knäckemackor. Mums. Saknar verkligen kylskåpet där hemma. Tänk att det på morgonen fanns minst fyra pålägg att välja mellan, alltid juice, mjölk, filmjölk och yoggi. För att inte tala om corn flakes och kalas puffar. När jag kommer hem ska jag äta massa frukost. I min kyl nu finns i frukost väg:
en mini ost som knappt varar i två dagar till
mjölk för en dag
en halv gurka
jordgubbssylt som räcker två dagar till

Så var det slut. Haha. Har andra saker men inte som man kan äta till frukost. Men men sånt är de.

På tal om hemma så är jag sjukt ridsugen. Hinner inte tänka så mycket på de men när jag känner efter så är jag såklart sugen. Saknar Flisan men vet att hon har det bra och är i goda händer. Får ju rida när jag kommer hem. De ska bli kul!!

På torsdag är det alla hjärtans dag. Jag och B ska inte ge varandra något (efter som vi är helt fattiga) så de känns inte sådär jätteromantiskt precis. Vi ska hitta på något när vi får pengar istället. Nej för på torsdag ska min uppgift lämnas in sedan ska nästa tills på fredag göras. Tjoho.

Förresten så MÅSTE jag ringa studievägledaren NU. Bara någon månad kvar tills det är dags för ny anmälan. Tiden springer iväg...

Kommentarer
Postat av: dannjella

ja och jag är osäker på om jag ska fortsätta plugga till höstne, jag komer söka något iaf. men vad? funderar på att gå fortsättningenskursen i sociologi. men min plan blir nog jobba i 6mån och sen resa nästa vår och sen komma tillbaka och plugga på riktigt till hösten 2009.

2008-02-13 @ 10:59:58
URL: http://vjykort.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men det låter inte alls dumt. Själv så kan jag inte bara dra iväg härifrån ett år. Så jag MÅSTE bestämma mig:P

2008-02-13 @ 19:29:54
URL: http://jhs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0