Då var man här igen

Så nu har jag precis skrivit klart min första inlämningsuppgift som ska vara mailad innan klockan tolv imorgon. Jag har ingen aning om jag har skrivit "som man ska". Fick för mig att de skulle stå på nätet exakt vad de ville ha med i inlämningsuppgifterna men tydligen fanns de inget sånt. På introt visade de kraven på våra inlämningar, man hade ingen chans att skriva av vad de stod. Jag måste fråga på måndag om man kan se de någon stans. Rätt bra att veta vad man ska skriva ju. De var väldigt fritt att skriva denna gången. Skulle skriva en reflektion om språk, individ och samhälle på 450 ord. De tyckte jag att jag gjorde. Hoppas läraren också tyckte att jag gjorde de.

I förmiddags pluggade jag i tre timmar innan föreläsningen, men de ville inte alls sätta sig i skallen kändes de som. Denna föreläsningen var i ett mycket lugnare tempo och de var jättemånga som inte läst så hon tog de ganska så grundligt, de kändes himla skönt. Efter denna föreläsningen kunde jag till och med skriva så pass sakta att jag nu i efterhand kan tyda vad jag skrivit. Inte illa, inte illa. De är så många som är så duktiga, de märks att de pluggat sen innan. Själv så har jag fullt upp med att koppla ihop vilket som hör ihop med vilket. Idag fick vi disskutera ganska mycket, de var bra. Då lär man känna sin klass. Jag kom fram till att jag inte är två språkig. OM jag skulle vara de skulle de vara enligt Macnamara eftersom jag har en viss förmåga antingen i tal eller i skrift (engelska). Men de tycker jag knappt gälls.

Gud vad ni är intresserade av att läsa om mina föreläsningar. Jag kan verkligen se framför mig hur ni sjunker djupt in i tankarna och börjar fundera på hur språket påverkat er egentligen.

Eller inte.

Efter min föreläsning traskade jag bort till Studentservice. Fick mitt lösen och min student email. Nu är de bara att vänta tills jag fått kortet från studentkåren, som skickas till mamma och pappa så de får skicka de hit. Sen kommer jag ha passer kort överallt.

När jag kom hem var jag och B ute med Gördis. Sen körde vi till Sandmarkan. Finns en djuraffär där. Handlade sån man klipper klorna med, stackars Gördis kommer nog bli ledsen ikväll. Sen fick hon en pip leksak som hon blev jätteglad för! Och lite dental tuggben som mamma tipsat om, de började hon tugga på direkt.

Nu ska jag läsa igenom mina föreläsningar som jag haft än så länge sen blir de tv:n

Imorgon: utgång

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Kul du trivs.. men du samarkand heter det haha :P

2008-01-24 @ 19:08:27
Postat av: dannjella

Jag hade nåt jag skulle skriva, men nu minns jag inte. haha.

2008-01-24 @ 23:27:30
Postat av: Johanna

Hanna: Jag har lite svårt med att både uttala och skriva de. Tur man går språk kurs kanske.

Dannjella: Ibland är du lite flummig va? :P om du kommer på de så skriv, skriv, skriv!

2008-01-24 @ 23:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0