Gördis:)

Idag efter jag ätit middag begav jag och mamma oss till Jysk. Handlade handukar och badlakan. Och lite diskhandukar + en fräck konservöppnare. Sen blev de en sväng inom flower team. Lite tidigt för mig att köpa blommor men mamma handlade.

När shoppingen var färdig släppte mamma mig på Kyrkbacken, lärt mig att man inte ska knacka där eftersom det låter som tredje världskriget isf. Så jag gick rätt in, tror ni hundarna var tysta för de? Aaaa nej, de skällde så in i bomben. Men efter man klappat och sagt hej till alla brukar de bli lugnt.

Iaf så skulle jag gå ut och gå med Gördis, Gördis matte föreslog att jag och Gördis skulle hälsa på min mormor och morfar. Så de gjorde vi. Snacka om att vi fastnade där. Fick typ dra Gördis därifrån. De blev helt förälskade i henne. Åh så snäll hon är. Vilken lagom storlek. Vilka fina ögon. Oj va den är lydig.

Min mormor är ganska pedantisk så jag vågade inte släppa Gördis men morfar tog av kopplet direkt, och mormor såg glad ut när Gördis sprang runt i soffor och stökade till. Haha. Fast jag blev lite nervös en stund.

Morfar: Oj, nu kissa hon nog på mattan!
Jag: Va? Nej? Vi har ju precis varit ute.
Mormor: Tyst.... Ehm, jaha.
Morfar: Nej, jag bara skoja.
Också världens flin på de.

Man skojar inte om mormors mattor, de ska man ha klart för sig. Haha. Ska promenera med Gördis imorgon med:)

Iaf så är jag lagom trött eftersom jag gick från Kyrkbacken till Klinten, från Klinten till Kyrkbacken, från Kyrkbacken till Forntidsvägen. Puuuh. Jävla skannebacken, den tar död på en.

Nu har jag käkat lite glass och tänkte nanna. Det som är bra med att vara ute och gå är att man somnar snabbt för man blir lite trött.

Hoppas brorsan är sjuk imorgon, då kan han göra mig sällskap i Ängelholm. Usch. Så får man nog inte tänka egentligen.

Kommentarer
Postat av: dannjella

haha, vilken rolig morfar!

2008-01-11 @ 00:02:20
URL: http://vjykort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0