Introduktion.

Idag har jag varit p min introduktion, det var inte alls så farligt som jag trodde. Lärarna verkar toppen. Ganska så unga så de känns bra. Min klass var inte så stor, kanske var vi runt tio personer. Varav hälften var utbytesstudenter. Spännande. På onsdag ska jag ha min första föreläsning. Därför ska jag läsa idag. Har iofs bara 20 sidor kvar. Har läst runt hundra nu. Sen ska jag läsa 60 sidor extensivt. Puuh. Här slängs man in i läsandet på en gång. På fredag har vi vår första inlämningsuppgift. Sen kommer vi ha uppgifter varje vecka. Mycket muntligt. De är jag inte så där himla glad för, men de ska såklart bli fräckt att lära sig sånt med. Måste bara komma på bra ämnen att babbla om så man inte gör bort sig helt. De är minsann inte så lätt de här ska ni veta!

Nu ska jag bara ordna min studie försäkran på CSN.
Betala studentkåren.
Gå med i en nation, får bli smålandsnationen annars får jag nog inte bo här mer för Dan.
Fixa inloggningsuppgifter och passerkort.

Nu ska jag läsa de sista sidorna, sen städa lite. Efter de blir de promenad med Gördis. Förresten så var Gördis jätteduktig idag. Hon satt inte innanför dörren när jag kom så jag hoppas att hon har legat i soffan och vilat:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0