Språkets enhet och mångfald

Jag har äntligen fått min första bok som jag ska använda i skolen. Den heter Språkets enhet och mångfald. Har redan börjat läsa lite och det verkar ganska så flummigt. Mycket om tal, om varför vi pratar som vi gör. Om hur föregående generationer pratade, hur barn lär sig prata osv. Rätt spännande faktiskt. Kanske inte direkt det som jag är super intresserad av men det ingår i kursen och verkar som sagt ganska spännande ändå. Ska tjuvläsa lite till sen. Vissa ord är lite svåra, måste nog slå upp en del. Sen känns de som att boken innehåller ganska så mycket påståenden. Men nu ska jag inte säga för mycket innan jag vet vad jag snackar om.

Här sitter jag i ridbrallorna och väntar på mat. Mamma gör lasagnette. Har varit på ridhuset med Cajim och Flisan. Syrran var med och red Flisan. De gick ganska så bra. I like hard work, work.

När vi ätit är det Ikea som gäller. Har typ inga pengar så de kunde ju känts roligare, men mamma och pappa ställer upp och betalar. De är så snälla:) Fast de har de iofs sagt ganska länge. Annars hade det aldrig varit möjligt för mig att flytta. Hoppas verkligen att jag på något sätt kan betala tillbaka en dag. Känns precis som att jag står i skuld till de fast de förklarar mig skuldfri. Jobbigt.

Mormor och morfar är också här nu. Ska kanske vara lite social. Hade tänkt hinna duscha också innan Ikea. Uppdaterar om vad jag fann i de härliga varuhuset senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0