Lite bilder, men långt ifrån alla.

Imorse ringde klockan halv åtta, som vanligt gick jag ut med Gördis. Sen åt jag frukost. Efter det skulle jag börja plugga. När jag bläddrar bland mina papper får jag syn på mitt schema och där står att jag börjadar 10.00. Klockan var halv nio (som tur var) när jag upptäckte detta. Så jag gjorde vid mig och läste lite retorik.

Klockan 10.00 befann jag mig i pelarhuset för en ny grammtik lektion. Yeeees. Den var för övrigt precis lika flummig som den brukar vara. Stille hämtade ett papper som vi skulle sätta ut olika typer av tema och rema. Alla sitter knäpp tysta och inget gör ngt. Då säger Stille att det inte går att lösa uppgiften på det här pappret eftersom de meningarna vi letar efter inte finns där. ?

När klockan slog tolv skulle alla luncha och jag kände inte för att gå hem och sitta här i en timme. Så jag hängde på resten som skulle köpa mat. Jag är ju ganska fattig och snål så det blev en köttbullebaguette för mig. Men det var gott och jag blev mätt:)

Klockan 13.00 var det retorik på schema. Innan dess sprang vi förbi något form av stånd och tallade lite godis. Retoriken var ganska kul som vanligt. Något riktigt jobbigt var att jag fick en extremt högljudd hicka så att läraren kom av sig och skrattade. Själv tyckte jag inte det var sådär jättekul och blev mest röd i huvudet.

Väl hemma blev det skogen med Gördis, skönt. Nu är jag hemma och ska äta lite nudlar och vila från böckerna en timme. Sedan är det GRAMMTIK. Jag har ju tenta på torsdag. Hur det känns? Ha ha ha ha ha... Jag är inte ensam om att tycka att det ska bli askul med tenta eftersom jag är bombsäker på mina kunskaper i grammtiken.

Här är lite bilder från helgen. Jag har dock dubbelhaka på 75% så det blir inte så många jag visar.
Fredag:
image85image86image87image88
Lördag:
image89image90image91image92image93image94image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0