Påsken

Fredag: Gördis och jag vaknade tidigt ( vid halv sju), vi gick ut på image98
promenad i skogen. När jag kom in satt brorsan vid frukost bordet med gipsad arm. Han hade brutit lillfingert kvällen innan. När jag fått i mig frukost gick jag ut i stallet till min mysiga Flisan. Borstade henne och mös för att sen ge mig iväg på en ridtur. Hon var lika fin och mysig som vanligt. När jag ridit klart släppte jag ut alla hästarna i stallet och mockade till alla. Mamma blev glad eftersom hon hade mycket att göra.

På kvällen kom alla gäster som skulle fira påsk och pappa hos oss. Av mig och Björn fick pappa en skjorta och en tshirt som han blev glad för. Det blev en trevlig och härlig påskmiddag.

Lördag: Gördis vaknade vid sju igen så jag gick ut med henne. image99
Vid halv nio hade jag och Linda bestämt att vi skulle ut och rida ihop men vi insåg ganska fort att det var omöjligt eftersom det var glashalt ute, så vi borstade och pysslade med hästarna lite. Närä jag sedan skulle släppa ut Flisan var hon rejält halt, men vi bestämde att hon skulle gå ut ändå. Sen blev det mockning och det vanliga i stallet. 

Jag och B var jättetrötta så vi bestämde oss för att vila ett tag, men efter en stund kom mamma och sa att Flisan blivit ännu sämre så mamma hade ringt veterinären. Efter en timme var veterinären på plats och misstänkte att Flisan fått en hovböld. Det tog cirka en timme innan vi fick av hennes sko som satt sjukt hårt.image100 När skon var av gick det två timmar åt att hitta och få bort hovböden samt att dra ut två sömmar som hade brutits av. Så efter tre timmar i kylan var man inte direkt piggare. Blev soffan ett tag och sedan duschen. Vid halv åtta begav jag och B oss till Totte och Caca som hade utflyttningsfest. Det var ganska kul trots att det var lite skumt folk. Det roligaste var när Dan och Johanna kom:) Jag var nykter och körde och vid ett skulle vi köra till B:s pappa för att hämta Gördis. Dan och Johanna följde med och blev genast förälskad i en av valparna vid namn Moltas. Inte så konstigt eftersom alla är jättesöta. När vi kelat klart med valparna körde jag Dan och Johanna hem. Sedan körde jag hem och somnade direkt image101tillsammans med B.

Söndag: Var grymt trött redan på morgonen, så pass att jag inte ens orkade göra något i stallet. Slöade mest runt på förmiddagen. Men när B vaknat körde vi till Oj och handlade JÄTTEMYCKET bullar. Det var mumsigt med bullar, var längesedan man åt det.

Vid fem var vi hos min Farfar och åt jättegod mat. Men redan vid halv sju var vi tvugna att köra eftersom vi skulle hem. Körningen hem var inget kul eftersom det snöa hela vägen till Markaryd, Dan fick köra i cirka 70km/h. Jobbigt. Var jättetrött igår när vi kom hem men orkade ändå att se filmen Solstorm som jag varmt kan rekomendera.
image102
Måndag: Idag har jag inte gjort mycket mer än att handla mat och tvätta. Jag ska snart duscha och sedan gå bort till B som håller på att göra grönkålssoppa. Undrar om jag tycker om det, är ganska skeptisk men ska helt klart ge det en chans. Ikväll blir det nog bara film och mys. Imorgon ska jag ringa studievägledaren och försöka ta reda på om jag har ngt sommarjobb. Dessutom ska jag betala räkningar och gå till biblioteket och förebereda min presentation av en retor.

Nu ska jag duscha. Hoppas alla haft en lika trevlig påsk som jag haft! Glad påsk!


image103
image104

image110





























































 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0