Underbar dag:)

Igår så bakade jag kanelbullar. Det gick skit, för det första så var min lägenhet sjukt varm. Dels av värmen utifrån och dels från ugnen. Så där stod jag och svettades och tänkte att jag skulle tacka mig själv sen när man behövde en liten söt fika dessa varma vår dagar. Vad händer...  Jo degen jäser inte och mina bullar blir döbakade. Hur roligt är det? Smaken är väldigt god men man får dricka en halv liter vatten efter en bulle, så torra är de. Jaja, man lär sig av sina misstag.

Idag åt vi frukost vid nio. Sen var vi ute med Hjördis, när vi kom till Stallvägen höll Dan och hans pappa + en annan nisse på att lasta på Dans bil på ett släp. Inne i lägenheten stod Johanna och fixade med våfflor. Det hände en klockren sak som jag måste berätta.

Nisse: Har ni något socker?
Johanna: Eeeh. (ser jävligt frågande ut)
Dans pappa: Hade ni inget?
Johanna: Eeeehh (ser grymt frågande och lite smått förvånad ut)

Haha. Sen tillägger Dan att det är han som bor där och inte Johanna. Det var så kul för att Johanna är verkligen ingen "husmor". Om Dan hade sagt så till Johanna så hade han nog jävlar fått veta vem som skulle hämta socker till vem både en och två ggr.

Jaja. Annars så har jag bara legat i solen och jäst (kanske fick jag på ngt sätt i mig jästen igår istället för bullarna?). Förrutom vid ett för då gick jag bort till sjön så Hjördis fick bada lite. Sen fick hon duscha för hon luktade äckligt. Vid två gick vi allihop+ Hjördis till Tufvan. Man där varinte öppet så vi fick gå till Ica. Har ätit kor med bröd. GOTT.

Nu ska jag göra vid mig sen ska jag och Johanna till Tufvanängen vid sju. Ikväll blir det Sivans. Pojkarna är iväg på sittning redan nu med Grease tema. Jag vet någon som kommer bli full ikväll, och det är inte jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0