Är stressad inne i skallen pga plugg...

Idag så tog jag lite sovmorgon, det var skönt. Satt några timmar på bibblan på förmiddagen men det var svårt att koncentrera sig. Det satt en hög med afrikaner på min högra sida och en hög afrikaner på min vänstra sida och de konverserade glatt över mitt huvud. Yes. Lite svårt att läsa en dryg bok av Almqvist som kräver stor koncentration. Vid lunch gick jag hem. Körde till Ica maxi och handlade. Hade inte så mycket frukost, fick äta knäckebröd idag och man håller sig inte länge på det. Men imorgon kan jag äta god frukost.

Nu på eftermiddagen har jag läst Gogols Kappan, den gick ganska fort att läsa ut. Väldigt märklig berättelse. Jag fick min älsklingsbok idag. Köpte den för 280 kronor på internet. Så nu sitter jag med överstrykningspenna och tar mig igenom romantiken (för typ tredje gången), det är en väldigt intressant genrer.

Frankenstein är utläst. Jag hann. Men jag kommer nog inte hinna läsa ut Almqvists Drottningens juvelsmycke till på fredag:(

Snart är det lördag och då kommer mamma och pappa + lite annan släkt hit. Ska bli så kul. Får ju min tenta på fredag men jag hoppas att jag kan släppa den under tiden de är här. Jag har mycket att göra de närmsta dagarna. Men plugget måste gå först. Fast att det inte alltid är roligast.

Idag: plugga fram till kl 20.00, då är det dags att tvätta. Göra en paus i plugget för att äta potatismos och fiskpinnar.
onsdag: föreläsning 9.00-12.00. Gå till bibblan på eftermiddagen och läsa fast jag lär vara trött. Muskel 18.20.
torsdag: läsa, läsa+plugga, plugga. Bestämma vad jag ska baka. Måla de två sista stolarna?
fredag: föreläsning 9.00-12.00, utdelning av tenta. Städa + baka. Färga håret. Försöka förstå hemtentans frågor, försöka att inte bryta ihop om jag inte fattar direkt.
lördag: Huseby, julbord, släkt och roligt:) Hjördis kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du och dina afrikaner ;)

2008-11-11 @ 16:12:43
Postat av: Johanna

Haha, de dras till mig jag fattar inte varför?

2008-11-11 @ 17:42:18
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0