Häst+plugg= svårt?

Igår kunde jag inte somna. Låg och tänkte på hur det skulle bli om jag tar upp Precious här till mig. Det kan ju gå hur bra som helst men det kan också gå åt skogen. Jag funderade mest på praktiska saker, som till exempel hur jag själv ska kunna ta mig upp på henne. Massa sånna saker, och hur man får tag i en bra hovslagare och sånt också. Det verkade som att det fanns ganska bra hopptränare på stället, dröjer väl ett tag innan jag är i behov av det men det skulle inte vara helt fel att ha någon att träna för. Det allra bästa hade varit om jag kände någon som kunde hjälpa mig med henne nu i början. Men det gör jag inte. Jag blev riktigt pepp när mamma sa att Helen trodde jag skulle klara ha henne här uppe. Hon är trots allt jävligt vild emellanåt. Stirrpanna minst sagt.

Fördelar:
-hon är unghäst= behövs inte ridas alla dagar i veckan. Orkar inte bli riden så länge.
-jag saknar hästarna som fan och det hade varit grymt kul att få rida.
-jag kommer trots allt ha ridhus, ridbana och skog alldeles intill stallet.
-mamma slipper henne.
-jag kan hålla igång trots att jag pluggar.

Nackdelar:
-även om hon inte behövs ridas länge betyder inte det att det tar mindre tid. Att komma upp på henne kan trots allt ta 20  minuter. Det vet man aldrig. Har jag verkligen tid? Jag studerar trots allt på heltid + att jag har hund.
-kan inte åka hem för att hälsa på eftersom jag inte känner ngn som kan passa henne.
-efter att ha pluggat en hel dag, har jag tid och tålamod till att hålla på med henne?
-om man måste mocka till stallets alla hästar varenda helg är det kört (jag är inte hundra på detta ännu).
-jag kommer vara väldigt sliten och trött om dagarna efter tufft plugg och tuff häst.

De viktigaste frågan är om jag har tid och ork. Den frågan är svår att besvara innan man provat. För tillfället tycker jag det är svårt att hinna och att orka gå ut med Hjördis. Det är ju inte alls samma sak men ändå. Det tål att tänkas på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0