Hemtenta

Jag sitter i biblioteket och fryser med min hemtenta. Tio minuter i åtta var jag färdig imorse. Satt och stirrade på skärmen eftersom Piia lovat att skicka ut tentan på morgonen. 08.03 plingade i mejlen. Då hade den kommit. Först fick jag panik och hjärtat slog som fan när jag började läsa. Sen försökte jag lugna mig. Tog mitt pick och pack, gick till Pressbyrån och köpte en drick yoggi och en ramlösa. Sedan började jag.

Det finns 3 frågor. Den första är så kallade "kort frågor" där det finns a, b och c. På de ska man svara cirka 1,5 sidor. Jag har svarat på de tre nu. Fast jag måste göra en massa ändringar. Snygga till språket och läsa allt en miljon gånger, kanske lägga till och ta bort något. Det är minsann inte lätt att reda ut allt och dessutom formulera sig korrekt i skrift. Det finns iallafall två frågor till. Så kallade "essä frågor", där finns tre olika alternativ på bägge frågorna och man ska välja ett alternativ på varje fråga. Sen ska man skriva runt 4 sidor till varje svar. På den ena frågan ska man analysera. Inte min grej och inte kul.

Jag vet inte hur detta ska gå. Jag försöker att inte tänka så mycket på det nu. Försöker bara förstå frågorna och hitta rätt svar och svara på alla aspekter. Det är inte lätt och det ska det inte vara heller. Det är väldigt nervöst men jag ska kämpa så klart. Hoppas jag klarar den. Gör så gott jag kan iallafall. Nu har jag suttit här sen åtta vilket är 5,5 timme utan någon ordentlig mat så nu börjar det gå segt. Men ska försöka lite till sen får jag gå hem och pausa en timme. Sen på det igen...

Känns fortfarande mer osäkert till den här tentan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0