Ingen hemtenta på fredag?

Fick precis mejl av min lärare. Hon är sjuk i influensa så det blir ingen föreläsning imorgon. Blir på fredag istället. Hon kommer lägga in en extra föreläsning nästa vecka eftersom allting skjuts upp. Får alltså inte hemtentan på fredag utan nästa vecka. Fan. Jag ser ju inte direkt fram emot hemtentan men jag ser fram emot att få den gjord. Det som är bra är att jag slipper tänka på den under tiden min familj kommer vara här. Dåligt är att jag kommer få gå och vänta på tentan ytterligare några dagar. Jobbigt. Vill bara få den och göra den. Känslan efteråt är alltid lite fylld med lättnad, längtar efter den känslan. Nu tar det ännu längre tid tills jag får känna lättnad. Å andra sidan kanske jag hinner förbereda mig mer? Hinner förhoppningsvis läsa ut Almqvist Drottningens juvlesmycke, och jag slipper att stressa allt för mycket. Hade bara varit så skönt att få göra tentan. Jag förberett mig mentalt i två veckor nu liksom...

Tänk på gymnasiet, då blev man överlycklig om någon lärare var sjuk. Det bästa som kunde hända var om proven blev flyttade. Inte för att man ägnade mer tid åt att plugga, nej mer tid åt datorn, hästar och kompisar. Tänk vad man ändrar sig.

Blev lite besviken över att vi inte får tentan på fredag. Skitsamma egentligen eftersom vi får lika lång tid på oss. Men det är jobbigt att vänta. Hoppas verkligen jag klarar den. Arh, detta känns tungt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0