Ny lärare.

Idag började som sagt vår nya kurs. Fick en lärare som heter Magnus Eriksson. Han jobbar på Svenska Dagbladet som musik och litteraturkritiker. Han var faktiskt riktigt bra. Han ville hela tiden att vi skulle utmana honom och säga emot. Det gällde verkligen att argumentera för sin sak. Han var väldigt rolig och skojade hela tiden. Han undervisade på ett annorlunda sätt än de förra lärarna så jag hade lite svårt att hänga med i början.

I slutet på lektionen pratade vi lite om svindlande höjder som vi ska läsa tills nästa torsdag. Då berättade han att han varit med i efter tio med Malou och där hade de bland annat diskuterat svindlande höjder som enligt honom är den bästa kärleksroman som någonsin skrivits. Jag ser fram emot att läsa den. Först måste jag bara läsa 60 sidor i epik analys innan jag kan börja med romanen.

Ett litet klipp på Magnus kan ni se genom att klicka här
Han sitter till höger i ljus kavaj.

Nu ska jag börja läsa. Förresten han hade ett förslag om att ge ut tentan redan nästa vecka (!) så vi får göra tentan under tiden man läser kursen eftersom han var lite av en motståndare till de tentorna man gör på en vecka.. Grejjen är att den  vi kommer få ut nästa vecka kommer vara sjukt omfattande och svår. Känns kul, precis blivit klar med den ena så kommer den andra. Yes. Bäst att börja plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0