Utan Hjördis.

Idag satt jag i fyra timmar på bibblan i hopp om att få gruppuppgiften färdig. Klockan tolv träffade jag tjejerna som jag gör grupparbetet med, vi fick allting färdigt och det blev ganska bra.

Sen gick jag hem i ösregn och satte mig direkt med Frankenstein. Har bara typ tjugo sidor kvar nu. Skönt. Men en massa andra sidor i en massa andra böcker, ser inget ljus än. Ser bara hemtentan och massa jobb med oro och ångest framför mig. Satt i alla fall och läste till klockan tre. Då gick jag en sväng med Hjördis sen var det dags att köra till Ljungby. Fick vänta där ett tag sen kom Micke och Dorrit. De bjöd på fika, det var gott och trevligt en grå måndag som denna. I några timmar tänkte jag inte alls på skolan och det var vääääldigt längesen det hände sist - väldigt skönt också. Efter fikan och avlämnandet av Hjördis körde vi hem igen.

Har läst lite mer Frankenstein, ätit rädisor (ja det är gott ibland) och druckit varm choklad med grädde. Det känns tomt och tyst utan Hjördis. Inga tassar låter över golvet, ingen morrar när det går hundar förbi, ingen ligger i soffan eller fönsterkarmen, ingen går runt och pratar med löljig röst i lägenheten. Det är tomt.

Tur att hon kommer igen på lördag. Hur ska jag klara mig utan henne i två månader?

Kommentarer
Postat av: Frida

ah vilken söt bild :)

2008-11-10 @ 22:08:31
Postat av: Johanna

Haha ja:)

2008-11-11 @ 15:11:05
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0