En helg i Åstorp

I fredags körde jag, B och Hjördis till Åstorp. Körde hem till mig och träffade mamma. Fick en jättefin väska och parfymer från calvin klein. Blev lad (såklart). Sen körde jag till Familia för att fixa mina naglar. Men kineserna vägrade göra vid dem. De ville ta bort dem och sätta på nya, det skulle kosta 600 spänn och det ville inte jag betala. Blev riktigt irriterad och stod i fem minuter och försökte få svar på frågan varför. Lagom förbannad körde jag hem igen. På kvällen blev det middag hos mamma. Jättemycket mat och jättegott. MUMS.

På lördagen gick jag upp tidigt för att gå ut i stallet till min fina Flisan. Red henne på banan. Det var som att rida på moln, helt underbart. Flisan var så duktig och så fin. Det var ett sånt där tillfälle då allt känns som i slowmotion. Ville inte gå ifrån banan, men det var jag ju tvungen till. Vid tolv befann sig släkten på mammas sida i Helsingborg för att bruncha och tura. Vilken mat. Jag åt, åt, åt, åt och åt. Sen åkte vi hem till mormor och åt, åt, åt. På kvällen kollade vi stjärnor på is hos mamma och pappa och åt godis. Hur vi nu fick plats med det? Okej, det fick egentligen inte plats men vi tvingade i oss för att det faktiskt var lördag.

När vi vaknade i söndags var det storm. Blev aldrig att jag red fina Flisan. Var för dåligt väder. Vid tre var vi hos Torsten och Berit och åt kakor och drack kaffe. Det var trevligt, ingen tackar väl nej till kakor? Efter kakorna blev det middag och efterrätt hos mamma och pappa (vilken ordning). Sen blev det dags för oss att rulla till Växjö igen.

Tiden går alltid så fort hemma. Alltid lika sorgligt att säga hejdå. Men vi ses snart igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0