Saknar hästarna!

Pratade med mamma innan. Saknar min Flisan. Fina, fina Flisan. Mamma har börjat träna henne och det känns kul. Är så glad att hon hålls igång. Tänk att det blir två fölisar till sommaren. Hoppas jag har turen att vara hemma precis den helgen som Flisan ska föla.

Aladdin (min första ponny) har blivit frystmärkt (och det är det många som är irriterade över) och på söndag kommer han flytta hem till mamma och pappa. Förhoppningsvis finns det ngn busig och söt tjej som vill pyssla och rida på honom. Han är ju så snäll, men busig. Känns konstigt att få tillbaka honom. Så jävla tråkigt att han är frysmärkt. Aaaarh. Blir irriterad när jag tänker på det.

Åh vad jag saknar hästarna. Att lukta häst i håret och att ha skit under naglarna. Vara helt oljig om fingrarna efter att ha putsat tränset. Att ge sig ut på långa skogsturer. Jag drömde till och med här om natten att jag skulle rida i skogen på andra sidan vägen, som jag brukar säga. Till jul kommer jag vara en vecka i Lofsdalen och två hemma. Inget jobb, bara mys och pyssel!

Jag och B har köpt 1,6 godis. Fatta hur mycket det är! Tog den största skålen och det var knappt det fick plats. Haha. Men om en timme är Frida här och hjälper till att äta. Blir idol då. Wiho.

Och mamma om du läser detta så pussa Flisan från mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0