härliga studentliv

Blä vad jag är seg. Inte gjort ett piss idag. Jag och B satt några timmar i bibblan. Min hjärna ville inte funka. Gick sjukt segt att läsa. Jobbigt, jag har otroligt mycket att läsa tills på tisdag. Böckerna ligger på hög.

Jag och B har ätit pizza idag, flottigt japp. Nu håller vi på att tvätta. Inte så värst roligt direkt. I tvättstugan sa jag att jag tycker det är jobbigt att gå och vänta på resultatet från tentan. Kommer bli så sjukt ledsen och besviken om jag inte klarar den. Och kommer bli grymt mycket jobb om jag behöver göra om den. B sa att det nog är därför många inte pallar plugga. På gymnasiet fick man lite skylla sig själv om man fick ett IG för att man inte pallade bry sig eller inte engagerade sig. Nu kan man få IG fast man suttit åtta timmar om dagen i en hel vecka och ägnat sig åt fyra frågor. Det hjälper inte att du har suttit länge och lagt ner hela din själ. Nog därför man blir ledsen, för man lägger ner så himla mycket tid och försöker så mycket det bara går och ändå räcker det inte till.

Du måste vara bättre än bäst och tänka djupa filosofiska tankar (inom litteratur) för att fatta vad alla texter handlar om. Och jag kan inte tänka så, jag fattar knappt böcker när jag bara läser för handlingens skull. Många hoppar nog av för att de inte pallar det jag pratar om nu. Oroa sig över om man tolkat frågor rätt, om man har haft rätt akademiskt språk, om man läst böckerna mer än "det som står skrivet" och rotat ordentligt. Detta kallas psykologisk stress. Student livet är så härligt och slappt. Mhm......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0