Åker hem om 3 dagar!

Gårdagen tillbringade jag som sagt med boken, orkade inte med de 30 sista sidorna så dem har jag läst nu på morgonen. Har 10 sidor kvar i en annan bok sen är jag redo inför föreläsningen imorgon. Får ut tentan då också, jag är nervös som vanligt men känner mig ändå lite likgiltig. Dels därför att jag redan har skrivit en tenta för Magnus (som jag nästan fick VG på), dels för att jag läst allt som jag ska ha läst, dels därför att det finns så mycket annat än tentan att tänka på och dels därför att jag egentligen inte vill göra tentan så jag låtsas att den inte finns. Jag ska i alla fall sitta med den hela onsdagen och försöka göra så mycket som möjligt innan torsdag då vi äntligen ska till ÅSTORP.

Tyvärr kommer jag ju vara tvungen att skriva tentan när jag är hemma (skulle vilja göra en massa annat). Men det är inte inräknat att vi ska skriva på den under de röda dagarna och på helgen så om jag jobbar på som fan under vardagarna så kan jag vara lite ledig då. Jag kommer vara hemma i två helger, förhoppningsvis ska tentan vara inlämnad på fredagen så att jag bara kan mysa och slappa lördagen och söndagen innan jag åker hem.

Det finns jättemycket jag vill göra när jag kommer hem. Jag ska självklart rida Precious. Blir antagligen någon träning för Maria, det kommer bli mycket arbete med Precious eftersom jag vill att det ska hända något med henne nu. Tanken är ju att vi ska tävla lite till sommaren. Sen ska jag såklart pussa på fölisen och mysa med den. Den 15:e är det beräknat att Flisan ska föla så jag lär ju vaka som fan. Jag hoppas verkligen att fölet kommer när jag är hemma. I så fall blir jag lycklig.

Sen vill jag ju såklart träffa Jenny. Det var så längesen. Jag har så mycket att göra när jag är hemma så vi har haft svårt att ses, men jag hoppas verkligen att det ska bli av nu. Och till helgen kommer jag och B nog att träffa Dan och Johanna, har inte träffat Johanna sedan i januari (tror jag) så det ska bli riktigt kul att höra hur hon har det i Stockholm. Och om Flisan fölar så kanske Erika och hennes mamma kommer och hälsar på. Nostalgi. Jag och Erika har upplevt världens ponnytid ihop men nu är vi på olika håll och stöter bara på varandra ibland. Tråkigt för vi har haft så himla kul tillsammans.

Sen ska jag såklart få träffa familjen:D Äntligen. Jag längtar hem som fan nu på våren. Det känns jättekonstigt att veta att det står ett stall fullt med hästar och väntar. Det känns så dumt på något sätt.

Också var det ju den där tentan...

Jag tror mina dagar hemma kommer se ut ungefär såhär:

8-12: skriva på tentan (bor tilläggas att det är 4 timmar utan paus och att jag alltid är manisk och effektiv som fan, så egentligen motsvarar dem nog 6 timmars arbete)
resten av dagen: STALLET

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0