Våren är här för en stund.

Igår kom som sagt Dan hit så när jag satt på min föreläsning bestämde jag mig för att avboka min träning och ägna kvällen åt något mer socialt. Jag slutade vid fyra och då hade B och Dan varit och handlat mat så då var det ut med grillen. Medans grabbarna fixade med grillen gick jag och Hjördis för att ta ut pengar. Mötte Frida och Magnus som hängde med hem hit och åt grillat. Det var riktigt gott. Sen blev det glass och maränger. Mums.

när vi hade ätit så gick alla på sitt håll för att gå hem och duscha. När jag var färdig gick jag och Hjördis och mötte Frida. När jag kom tillbaka fick jag sms av mamma: "snart blir det föl". Då kom B på att hon ringt tidigare och berättat att hon trodde att Matilda skulle föla men B glömde säga det till mig. Då blev jag ganska irriterad... Men vem som helst kan ju glömma. Resten av kvällen hade jag såklart ganska svårt att tänka på annat än hästar men jag gjorde så gott jag kunde för att vara social. Festen ägde rum hos Dans kompis Mats, det var jättemycket människor där.


Sen skulle folket till Sivans men jag var jättetrött och hade tankarna på fölet så jag gick hem,  Frida som har tenta imorgon gick också hem för att hon ville vara pigg och kunna plugga idag. Men B och Dan gick ut.

Idag så blev det god frukost och jag ringde mamma för att få rapport om hur allt gått. Jag fick veta att fölisen mår bra, han är vek i kotorna men veterinären har varit på besök och sagt att det kommer ordna upp sig. Så nu känner jag mig ganska lugn. Jag längtar hem enormt mycket.

Fram emot eftermiddagen drog vi till stan och tog en glass med Dan. Sedan vinkade vi honom hejdå. Jag var otroligt varm i min VINTERjacka och har ju velat ha en skinnjacka i evgiheter. Så vi började leta. Inte så lätt med min ekonomi att hitta något rimligt och dessutom snyggt. Det blev ingen skinnjacka, men det blev en vårjacka:) Det är ju alltid något.

Nu ska jag snart och träna. Sen ska jag och B äta pasta och kyckling. Ikväll blir det näsan i boken. Blev inte mycket till plugg varken igår eller idag. Men å andra sidan verkar alla studenter ligga och sola överallt på campus så jag är nog inte helt ensam om att ha fuskat med skolan.

Jag längtar hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0