Utbildning i tvättstugan...

Det märks att det är ny termin och nya studenter. Idag hittade jag en förvirrad utbytesstudent i tvättstugan. Jag fick visa henne hur man vet vilket "rum" man ska till och hur tvättmaskinerna fungerar. Det är nog inte så lätt att komma till en tvättstuga där ALLT står på svenska. Rätt idiotiskt. I just den tvättstugan där det finns så mycket utbytisar kunde dem ju haft engelska överallt. Det är trots allt lättare för oss att förstå engelskan än vad det är för dem att förstå svenskan.

När jag skulle ta ut sista maskinen träffade jag ett gäng killar (också utbytisar), jag fick visa hur man bokar. Min engelska är kass men deras var nästan värre.

Det är så kul att hjälpa människor som uppskattar den hjälp dem får. Om jag hade kommit till ett nytt land hade jag varit oerhört tacksam för all hjälp man kan få.

Det är klart man är en god medmänniska:) Jag har lärt 4 stycken hur tvättstugan fungerar idag. Inte illa!

Kommentarer
Postat av: Maja

Hehe ja visst är det skoj när man faktiskt kan hjälpa någon sådär! En utbytis (bra ord, lol) i min korridor frågade mig var han kunde köpa en billig skrivare idag och jag skickade honom till samarkand. Heh hoppas det är billigt där nu...

2009-09-02 @ 13:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0