Är jag en tjuv nu?

Har precis varit på campushälsan men provet visade ingenting! Jättemärkligt. Om inte sköterskan ringt innan fyra så finns det medicin till mig på apoteket. Men det kan hända att doktorn inte vill skriva ut när provet inte visar något.

Det värsta av allt är att när jag var på parkeringen här utanför huset så slog det mig fan, jag gick därifrån utan att betala. Hur kan man göra det?? Och nu sitter jag här, men jag tycker att sköterskan skulle sagt något i stil med "du betalar i receptionen" eller "gå upp en våning och betala där" för jag hade verkligen inte en tanke på det. Och nu skäms jag som fan! Åh, tänk om de ringer och påpekar att jag gick utan att betala. Räknas jag som tjuv då? Det var faktiskt inte meningen. Jag var nog så paff över att jag fick gå hem utan medicin så att jag helt och hållet glömde bort att betala.

Åh vad jag skäms!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Johanna, har du inte varit inne hos läkaren behöver du inte betala. Så är det här i alla fall.Skulle de skicka iväg ditt urinprov på odling? Fråga det om sköterskan ringer. Det är inte alltid man kan se på stickan om det finns bakterier, utan man måste skicka iväg det. Hoppas det ordnar sig .Kram

2009-12-07 @ 11:45:55
Postat av: Johanna

Jag har ringt dit för att jag skulle fråga om jag kan betala senare i eftermiddag men det är ingen som svarar. Ja det ska skicka iväg det på odling så det kan ju hända att jag får medicin när resultatet kommer - om det nu visar något. Vi ses på lördag. Kram!

2009-12-07 @ 12:12:56
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: emelie

det är säkert ingen fara, man är ju mänslig och kan glömma saker. mer än så är det ju inte. :)

2009-12-07 @ 14:52:40
URL: http://thenewemelie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas att de på tänker så där också :)

2009-12-07 @ 15:05:02
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0