Hypokondrikern talar

Igår ringde de från Campushälsan och berättade att det inte syntes något på odlingen. Hon frågade hur jag mådde och jag sa att det kändes bättre. Hon sa att det bara var att fortsätta med pencillinen om jag tyckte att det hjälpte och jag mådde bättre. Om jag inte blev bra så skulle jag höra av mig igen. Nu har jag blivit helt nojjig och fått för mig att jag inte alls känner mig bättre och har jätteont. Tänk om jag inte har uvi (det verkar ju inte så enligt proverna?) och så går jag är och knaprar pencillin ändå. Det kan ju inte vara bra.

Ovan på allt så rinner min näsa konstant idag! Stackars Maya som sitter mitt emot mig här på bibblan får höra på mitt snorande. Jag har absolut inte tid att bli sjuk nu! Ska trycka i mig lite echinagard och spraya lite nasonex när jag kommer hem. Jag är ju beroende av nässpray och kan absolut inte sova med täppt näsa.

Nej nu ska jag lägga alla inbillningar om eventuella sjukdomar åt sidan och ägna mig åt uppsatsen.

Blir extra nojjig nu när det närmar sig jul, jobb och uppsatsens färdigställande. Kan inte bli sjuk nu. Går inte!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bättre att du äter upp penicillinen ändå, om du redan börjat.

2009-12-09 @ 13:41:28
Postat av: Johanna

Okej, känns skönt att få råd av en snart färdig sjuksköterska så då kör jag på det :)

2009-12-09 @ 14:09:09
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0