Idag har jag:

*suttit på bibblan från 8-11.30 med Maya. Första två timmarna är vi alltid jätteseriösa och superengagerade. MEN, sen tappar vi liksom det. Börjar babbla om en massa annat. Söta hundar som går förbi, vad man ska äta till lunch, lite klageri på handledaren, diskussion av diverse ömma kroppsdelar och så fortsätter det. Haha. Och sen håller vi på och gnäller som fasen "Åååååh det går inte", "fan, jag vill inte mer nu", "Min uppsats suger" osv. Jaa det är väl inget jätteroligt stadium vi är i nu när uppsatsen snart är färdig. Det råder PANIK. Men det är skönt att ha någon att dela paniken med.

*tittat på när Obama tog emot Nobels fredspris. Blivit impad av hans retorik. Konstaterat att det aldrig kommer bli fred så länge jag är i livet i alla fall.

*gått runt Trummen med B och Hjördis, diskuterat livet som president. Tänk att hålla ett tal på typ 20 minuter mindre än ett dygn efter man landat med jetlag. Kul!

*Försökt fixa en framsida till uppsatsen och därmed komma på vad den ska heta! Gud vilket bekymmer. Det preliminära namnet är: Vägen till tavlans färdigställande i To the Lighthouse. Oj vilken kul titel. Riktigt festligt! Nej, men jag har idétorka idag. Vi fick i alla fall rätt på både framsida och sidnummer:D

*solat medan B var inne och handlade på Ica

*nu är paprika, palsternacka, morötter, potatis och lite annat i ugnen. Snart blir det mat! Mums!

Kommentarer
Postat av: maya

Det är tråkigt på biblan utan dig! Fast jag får kanske lite mer gjort :P Nej det är inget roligt stadium men snart är det över. Men det hade varit grymt skönt om vi haft opposition före jul...

2009-12-11 @ 09:38:05
URL: http://tufvan.blogspot.com
Postat av: Johanna

haha ja du får säkert gjort rätt mkt mer när jag inte är där och babblar:P

2009-12-11 @ 09:48:33
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0