Julklappar.

Idag var det en tung sak som stod på schemat: julklappar.

Det värsta B vet är att gå på stan. Speciellt om jag ska handla kläder. Han hatar att jag ska titta runt i olika affärer och på olika plagg innan jag bestämer mig. Jag är snål med kläder, det ska vara bra kläder till ett pris som gör att jag kan äta annat än knäckebröd resten av månaden. Allra värst är det om jag provar något som inte blir bra och sedan letar upp något nytt som jag vill prova. Då blir han alldeles blek om mummlar "jag väntar där ute". Känner mig alltid stressad när vi shoppar ihop, blir aldrig helt nöjd med det jag handlar heller eftersom det ofta är impulsköp.

I vilket fall som helst så försökte jag förbereda B mentalt imorse. Vi tog på oss det stora tålamodet och körde iväg. Jisses med folk! Men vi var jäkligt duktiga faktiskt. Jag saknar cirka 3 julklappar (+ julklapp till B) och B saknar 1 julklapp (+ julklapp till mig). Vi hann inte med de sista vilket tråkigt nog innebär - stan imorgon igen. Arh. Om det inte hade varit för alla människor så hade det varit nemas problemas att shoppa två dagar i rad men herregud vad är det med folk såhär i juletider? Speciellt alla mammor med barnvagnar! Har man företräde överallt bara för man ha barnvagn? Det verkar nästan så. Och om du inte flyttar dig så kör de gärna över dina fötter och kör en armbåge i sidan på dig. Undan eller väck! Undrar hur många som blivit knäckta när de stått mitt i den jävla röran. Det är nog ganska många. Hur kan folk vara så okänsliga och bittra när det handlar om julklappar? Det är jobbigt men det blir ju verkligen inte bättre av att tränga sig fram i köer osv, vilket leder till att resten av folket ger arga blickar. Och alla gubbar som är med frugan för att hålla kassarna! De hade banne mig gjort mer nytta hemma, de bara står och glor. Helt tomma i blicken. Läskigt!

Jag funderar på att åka in själv imorgon. Fixa de tre julklapparna och sedan leta kläder till mig själv. Dags för julbord om en vecka, grabbarna lär ju ha kostym så jag får väl försöka matcha med någon klänning eller så. Men B pratade faktiskt om att han skulle kunna tänka sig att följa med imorgon igen, för att gå på sitt eget håll och handla julklapp till mig. Det låter som en bra plan (risken att han hunnit ändra sig till imorgon är dock väldigt stor), då kan jag gå och leta upp något fint att ha på mig i lugn och ro utan att känna mig stressad.

Nu är jag helt slut efter att ha slagit in alla julklappar. Ska ge Hjördis mat och sedan slänga mig i sängen framför tv:n.

Åååh, jag orkar egentligen inte stan imorgon igen. Pengarna är snart helt slut!! Men jag vill så gärna vara fin på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0