Nobelfest i Skåne?

Igår kväll tittade jag på nobelbanketten. Vilken fest! Helt otroligt, och vilka klänningar! Tänk så mycket intellektuella människor som samlas där. Jag hade gärna velat vara en fluga på väggen på nobelfesten :) Tyckte att Hertas tal var finast. Man blev väldigt gripen och det var allvarliga blickar hos resten av folket. Hon är så himla liten och spinkig. Och klär sig alltid i svart. Har inte kommit så långt i boken men hennes språk är fantastiskt så jag tror att jag kommer fastna i den ganska snart.

Fast snyggast igår var helt klart prinsessan Madeleine.

Jaha idag åker vi till Åstorp. B är i skolan nu och kommer hem om två timmar för att äta lunch. Sen slutar han vid tre så då åker vi direkt. Ska duscha och packa bilen innan dess. Har en jädrans massa saker som ska hem. Jättemånga julklappar och sen kläder som jag ska ge bort. Men det är lika bra att ta det nu. Blir lite klabb nästa vecka eftersom B slutar skolan på fredagen klockan tre och jag börjar jobba fredag morgon halv åtta. Men vi får se om det går att lösa på något vis. Finns nog inte så många tågbiljetter kvar dock :S

I Åstorp väntar idolkväll idag med familjen och julbord på lördagen. Det kanske blir som en liten nobelfest det med :)

Nej nu ska jag skriva ut uppsatsen så att den är klar till måndag. Sen blir det dusch och packning.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Johanna!

Såg att du hade problem att ta dig hem. Magnus Roswall och hans syster kör till Åstorp från Växjö på torsdagskvällen och jag tror de har plats i bilen för de erbjöd mig att åka med, och jag kan inte. Har skola på måndagen. Men om du vill att jag ska fråga Magnus, eller om du vill ha hans nummer så hör av dig till mig.

2009-12-11 @ 10:40:35
Postat av: Johanna

Tack så mycket för tipset :D

2009-12-11 @ 12:33:15
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0