Paniken kommer lagom till jul

Idag på seminariet gick vi igenom plagiat. Man kan ju åka dit för vad som helst! Jag är rädd.

Och frustrerad. Uppsatsen lämnades in idag och vi kommer att få respons av handledaren till helgen. Toppen. Så nu får jag gå här i lägenheten utan ett skvatt att göra och sedan när jag åker till Åstorp för att jobba så får jag responsen och får jobba som fasen med den. Jippy. Det finns nog inga ord som kan beskriva min nervositet inför opponeringen. När det gäller min egen uppsats så känns det som att jag än så länge har gjort så mycket jag kunnat, jag känner mig nöjd (får väl se vad jag säger efter responsen). Det känns 100 gånger värre att jag ska kritisera någon i min egen klass. Och alla i klassen är grymt duktiga och man MÅSTE komma med konstruktiv kritik. Jag har även panik över att vi bara har tre dagar på oss att läsa in oss på den uppsats vi ska opponera på. Under dessa tre dagarna ska vi göra en forskningsöversikt och se till vad uppsatsförfattaren eventuellt missat att ta med, vi har även en låååååång lista på punkter som ska gås igenom, sen ska såklart primärkällan läsas. Dessutom är vi andraläsare på en uppsats som vi också ska ge respons på, dock inte lika ingående som på den som vi är opponenter på. Samtidigt ska man ha upptäckt eventuella brister i sin egen uppsats och vara beredd på att argumentera för sina val.

JAG ÄR RÄDD. Jag vill gömma mig under en sten under tiden som en klon av mig fixar opponeringen.


Vad gäller Tova och Hjördis så är Hjördis inte alls glad. Hon är ganska ledsen och nedstämd. Vi har gjort det mesta för att försöka göra henne glad men inte ens de knepen som alltid går hem funkar. Hon tycker att Tova är jobbig. Hjördis vill mest sova och vara ifred medan det är fullt ös på söta Tova. Tova och B verkar ha funnit varandra och kommer väldigt bra överens. Inte många hundar som går hem hos B men Tova har tryckt på rätt knapp:)

Något som är märkligt är att Hjördis gärna leker med Tova, när Hjördis vill. Inte annars. Och då leker de som galningar och verkar ha jättekul. Men utöver den tiden är Hjördis sur. Hoppas det blir bättre imorgon.

Vi har varit ute fyra gånger idag och Tova har kissat inne två gånger. Jag hade aldrig orkat med en kennel. Puuuh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0