Praktik - vilket bekymmer

Undrar hur det ska gå med min praktik egentligen. Jag vill så gärna ha en praktikplats i skåne men chanserna till det ser ganska små ut. Jag har en släktning som jobbar på kultur skåne som jag har hoppats lite på. Nu håller allt inom kultur skåne på att omorganiserat och hela kalaset ska flyttas till Malmö. Nya chefer kommer att tillsättas på chefspositionerna och de har väl knappast tid med att ta emot en praktikant. Men det är först våren 2011 som jag ska ut på praktik så min förhoppning är att jag ska kunna knyta kontakter och ringa och tjata på alla möjliga under den terminen som jag kommer att jobba i skåne.

Det kan hända att universitetet hittar en praktikplats till mig och då får jag snällt ta emot den och pendla/flytta till den plats där praktiken finns.

Ovisshet är bland det jobbigaste som finns. Jag vill veta hur det blir NU! Tänk om jag måste flytta hit igen efter att ha bott en termin i skåne. Aaah. Det här känns fruktansvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0