Spännande helg i Åstorp

Bloggen glöms alltid bort när jag är i Åstorp. Datorn ligger alltid orörd i väskan. Har haft en helt underbar helg.

I fredags åt vi middag hos min familj när vi kom fram. Sedan blev det Idol, vi gick alla och la oss ganska tidigt.

I lördags fyllde mamma år! Vaknade tidigt och gick ut i stallet där mamma fodrade hästarna. Vid nio väckte vi resten av familjen och då var det dags att gratta mamma. Av Sofia, Andreas och Pappa fick mamma ett par Pikeur ridbyxor som ser ut som jeans, pikeur ridstrumpor och handskar. Av mig och B fick hon en skarfs och ett halsband (rock by Sweden som Laila Bagge designar). Det blev lite mer presenter eftersom mamma och pappa även firade 20 årig bröllopsdag, mamma fick en jättefin klocka + 20 enormt stora röda rosor av pappa. Och pappa fick en ring av mamma. Hans gamla vigselring har nästan försvunnit så nu fick han en ny som var riktigt snygg. De fick även cognacsglas av mig och B i bröllopspresent.

Sedan gick vi ut i stallet och tog ut hästarna. Därefter var det frukost och sen körde jag och mamma till Oj. Skulle säga hej till Pia men hon var nog på rast när jag kom. När vi kom hem gjorde vi klart i stallet och sedan in i duschen för att befinna oss på Margretetorp klockan 14 där julbord väntade med nästan hela min släkt + Sune, Birgitta, Torsten och Berit. Oj vad vi åt! Det var väldigt trevligt!

På kvällen blev det lite snacks och goda groggar hos mamma och pappa, lite fler gäster tillkom då.

På söndagen gick jag upp tidigt. Jag och mamma red ut i skogen. Väldigt mysigt! Sen gjorde vi klart i stallet. Klockan 15 åkte vi till Kyrkbacken för att äta lutfisk. Det var lite speciellt men såsen var riktigt god! Det hela slutade med att vi fick med oss en hund till hit till Växjö: Tova. Det är Hjördis syster. Hon är bara 5 månader och är en riktigt glad skit! Ska prova och se hur det funkar fram till torsdag (när jag åker hem igen). Hjördis saknar ofta att leka med en annan hund och hon och Tova leker som galningar!

Hjördis är lite avundsjuk och hon var inte glad på Tova imorse när Tova studsade runt som värsta galningen i sängen. Hjördis ville bara sova. Men de leker jättebra ihop, förrutom att Hjördis tycker att det är för jäkligt att hon inte blir uppassad hela tiden som vanligt så går det bra :)

Nu ska jag duscha sedan väntar promenad med Tova och Hjördis. Efter det blir det skola klockan 15.

Bilder kommer senare i veckan. Glömde min kamera på Kyrkbacken men jag har tagit jättemånga bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0