Stupid essay, Im stuck!

Sitter på bibblan som vanligt. Har varit här sedan åtta. Det är först nu det är riktigt ljust ute, riktigt mörkt på morgonen. Har nog fastnat lite vad gäller uppsatsen. Har läst igenom allt idag och ändrat en massa småfel. Sen har jag letat efter ett bra författarlexikon eftersom jag inte får lov att använda mig av Nationalencykopledin. Suck! Hittade en bra bok, där stod inget om det jag letade efter men jag hittade lite saker som kunde stöjda mitt argument i ett annat avsnitt. Börjar bli mer och mer nöjd med över helheten men så fort jag går in på djupet så undrar jag vad jag tänkt när jag skrivit vissa saker.

Tror jag ska gå hem snart. Min blåsa håller på att sprängas. Vill inte gå på de äckliga toaletterna här. Örk. Hoppas min film har kommit idag, beställde Orlando. Min handledare tipsade om att jag kunde se filmen ifall jag inte hann med att läsa boken - vilket jag absolut inte gör. Så jag kanske ska gå hem och titta på den (om den nu har kommit). Och efter att jag har sett den kan jag utveckla ytterligare ett argument i uppsatsen:)

B går i skolan till klockan tre idag. Vi har redan bestämt att vi ska dricka vin ikväll. B har otroligt kämpigt nu, han har riktigt mycket att plugga! Det har iofs jag med men jag har inga föreläsningar jag behöver springa på stup i kvarten. Så han är nog ganska sugen på vin så han somnar gott.

Försökte skriva på in min tes idag i inledningen men fan vad dåligt det blev. Jag tror inte jag har någon tes. Shit pommes, inte bra. Tycker mitt språk har blivit lite bättre nu när jag har tittat över det och ändrat alla svaga formuleringar. Där emot så är det mycket som jag fortfarande tycker är otydligt som jag vill få fram mer. Mina argument känns lite röriga och förvirrade emellanåt. Det är inte så lätt att få det att låta enkelt. Jag är ju ganska förvirrad när jag sitter och skriver så det är inte så konstigt.

Nej nu ska jag fanimej gå hem innan blåsan sprängs (min lågstadielärare berättade om en gubbe som dött när hans blåsa sprängdes, sedan dess har jag varit livrädd för att min ska sprängas och att jag ska dö. Vem vill dö på grund av en sprängd blåsa? Låter väldigt mesigt:P)

Kommentarer
Postat av: Frida

jag tror nog han sa det för att barnen ska lära sig att kissa när de måste och inte hålla sig..haha :)

2009-12-04 @ 11:53:03
Postat av: Johanna

Haha, så har jag aldrig sett på saken :P

2009-12-05 @ 17:54:32
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0